Kipper ema sõidupäevik: purjetamine beebiga

Kapten Alena kirjeldab oma kogemusi ja muljeid purjetamisretkest kogenematu meeskonna ja kümnekuuse beebiga. Kui lähete sarnase meeskonnaga paadile, võtke lehekülg tema (päeviku)raamatust.

Kapten Alena läks laevale kiprina koos oma kümnekuuse poja Tadeáši ja kogenematu meeskonnaga, mis oli täis lapsi. Milline on purjetamine koos beebiga? Ja mida peaksite kaasa võtma? Lugege tema kogemust.

Nii väikese beebiga paadiga sõitmine on ilmselt alati väljakutse, kuid pärast hiljutist kogemust pean ütlema, et olla emme ja kipper samaaegselt on veelgi keerulisem. Ja omada meeskonda, kes pole kunagi varem paadis olnud. Kokku oli meid 5 täiskasvanut ja 5 last (10 kuud, 8 aastat, 11 aastat ja 17 aastat). Rentisime Bavaria 46 Cruiseri.

Enne lahkumist püüdsin lugeda ja otsida võimalikult palju teavet, soovitusi ja teiste kogemusi. Lihtsalt selleks, et end võimalikult hästi ette valmistada. Kuid ma rääkisin alati meestega, kes olid kiprid ja kellel oli kogemusi väikese beebiga pardal, kuid neil oli alati olemas ema, kellele toetuda. Ainult see, et tegin seda ise, näitas mulle, kui palju see muudab.

Purjetamispuhkuse lähenedes tekkis vaheldumisi suur ootusärevus, täielik hirm ja kahetsus selle pärast, milleks olin end just sisse lasknud, siis rahunemine ja taas ootamine.

Beebi tõttu suundusime üleöö Horvaatiasse ja päev varem. Meil oli broneeritud korter üheks ööks otse jahisadamasse. Teekond oli üllatavalt vaikne, Tadeáš sai öö läbi magada, seega tegime Praha-Pirovac reisi 10 tunniga.

Ja siis läks põrgu lahti . Ja selle all pean silmas umbes 35 kraadist põrgulikku palavust, kogu kraami autost korterisse tassimist ja beebiga toimetamist. Aga saime läbi ja veetsime ülejäänud päeva väikeses rannas mändide varjus.

Laupäev ja pühapäev (st päev 1 ja 2 paadis) olid minu vaatenurgast absoluutselt halvimad. Laupäeval pidime kogu oma kraamiga korterist väljas olema kell 10 hommikul (parkla oli jahisadamast ca 15 minuti jalutuskäigu kaugusel) ja paadi saime alles kell 18.00. Nii et pidime oma asjade valvamise, vanemate laste meelelahutuse, tšarterreitingu kontori järjekorras seismise, sisseregistreerimise ja kõike seda nii, et laps oli ema külge liimitud, mina, kuumusest ja maastiku täielikust muutumisest suremas. .

Kui paadi üle võtsime, otsustasime sõita tunni kaugusel asuvale Zminjaki saarele , kus on restoran ja muul, mis osutus väga toredaks. Nii et lapsed olid terve hommiku paadist ujunud, aerulauaga sõitnud ja andsime Tadeášile isegi meres supelda. Kahjuks oli terve nädal üsna külm, nii et iga teine "ujumine" oli pardal sooja veega täidetud kummipaadis.

YACHTING.COM NÕUANNE: Milliseid põhijuhiseid järgida, et muuta oma paadipuhkus väikeste lastega nii turvaliseks kui nauditavaks? Peaasi on valida õige turvavarustus, kohandada marsruuti ja valida paat kogu perele mõeldes. Vaadake meie artiklit, et teada saada, kuidas – lastega purjetamine: kuidas hoida teid kõiki turvaliselt ja õnnelikuna .

Pärast lõunasööki läksime kolmetunnisele kruiisile Tribunji ja see oli väga keeruline. Loovutasin tüüri poistele (11a), kes tahtsid tüürida, aga pidin koguaeg juhendama ja poeg nuttis, sest tahtis minuga koos olla, aga tahtis ka mängida ja tekile ronida. Kogu asja lõpetasime maandumisega Tribunji linnakaile, võimsa külgtuule ja töötamast keeldunud propelleriga.

Iga kipper teab olukorda, kui dokkimine ei õnnestu. See on üsna stressirohke. Olime järgmises paadis külili, tegelesime sadamasillalt eemale tirimisega ja püüdsime sildumisest kinni haarata (tuletan meelde, et mul oli kogenematu meeskond), beebi nuttis hüsteeriliselt ja väga valjult. Sel õhtul kõndisin Tribunjis ringi, sõimasin end selle läbi elamise eest ja töötlesin oma südametunnistust, et tegin omaenda lapsele haiget.

Õnneks läks järgmisel päeval kõik nagu nõiaväel ja järsku hakkas asi hästi minema — isegi mu beebi hakkas jälle naerma ja nautima. Avastasin, et Tadeáš vajab paadis palju rohkem päevast und kui kodus. Olime kaasa võtnud kiige ja unine beebi võrdub õnneliku beebiga. Hakkasin meie purjetamist planeerima nii, et ta magas just siis ja seal. Meil oli siis sageli tund või rohkem aega, kus Tadeáš kiiges, me saime hõljuda ja lapsed saaks paadi taga nööri otsa tõmmata.

YACHTING.COM NÕUANNE: lapsed ja purjekas? Ära muretse. Mida varem teie lapsed pardal viibimisega harjuvad, seda rohkem saate merele suunduda ja pere purjetamist tõeliselt nautida. Oma kogemuse põhjal oleme veendunud, et lapsed kuuluvad paadi pardale. Lapsed armastavad vees mängida, ujuda ja enamasti naudivad ka purjetamist. Kui teie väikelaste puhul see nii ei ole, ärge heitke meelt – lihtsalt andke neile veidi abi. Kohandage oma marsruut oma lapse vajadustega ja saate nautida unustamatut seiklustest pakatavat puhkust. Oleme koostanud nimekirja meie enda proovitud näpunäidetest, mis on mõeldud just teile. Kui lapsed on pardal: 4 olulist näpunäidet sujuvaks purjetamiseks .

Rahulik purjetamine ujumiskohaga

Samuti selgus, et Tadeáš vajab palju rohkem põetamist (ilmselt turvatunde pärast), nii et veetsin palju aega tüüri põetamisel, kontrollides noori tüürimehi. Ülesõitudeks planeerisin maksimaalselt 3 tundi. See oli merereis, mis oli väga seotud ujumisega ja mitte eriti purjetamisega. Purje (genoa) heiskasime vaid korra.

Kui meri oleks vaikne ja sai paadi taga ujuda, siis 3=tunnise retke võiks teha lastega, sest me segasime selle vahele ujumisega. Teel Rogoznicast Vodicesse puhus Jugo aga kõvasti ja suuri laineid oli päris mitu. Nii et paadiga ujumine ei tulnud kõne allagi, pluss meie 8-aastane meremees kartis, et kukume ümber. Seega oli teekond laste jaoks liiga pikk.

Kursuse seadmine koju

Samamoodi läksime eelviimasel päeval Prvićist Zminjakisse Bora vastu ja meeskonnal oli pisut igav. Tugeva tuulega purjede heiskamine kogenematu meeskonnaga oli täiesti jabur.

Viimasel õhtul otsustasin uuesti Zminjakil olla, sest nad teatasid reedeks võimsast Borast ja ma tahtsin olla jahisadama lähedal ja sadamas dokkida, enne kui tuul tõuseb, mis pidi olema kella 14 paiku. . Seekord me kaile ei mahtunud, seega olime taas poi peal ja mu beebi sõitis meiega saarele kummipaadiga, mida ta üllatuslikult üldse ei kartnud. Zminjakil pole kohta, kus käruga sõita, nii et ma panin ta kandjasse magama. Aga sel nädalal oli Tadeáš oma uneaja kella kümnele lükanud, nii et ta roomas neljakäpukil läbi terve restorani ning lasi end imetleda kõikides laudades ja kelneritel.

Õnneks andsime paadi probleemideta tagasi ja alustasime tagasisõitu Prahasse, mis jaotus 3,5 tunni peale 3 päeva peale. Esimese öö veetsime Trakošćanis, mis on Sloveenia piiril asuv hotell, mille kõrval on bassein, loss ja järv. Järgmisel päeval sõitsime Viini ja esmaspäeval olime lõpuks kodus.

Kodu beebiga, kes pärast Covidi perioodi on ilusti sotsialiseerunud, hakanud palju paremini magama ja pole keskkonnavahetuse üle nii väga pahaks pidanud.

Kirjutan seda artiklit kaks päeva pärast meie saabumist ja plaanime juba järgmisel aastal uut purjetamist.

Peale tänavust kogemust plaanin kaasa võtta kellegi, kes saab ehk tasuta osa paadist, kuid on Tadeáši jaoks alati käepärast. Kindlasti teen veel lühemaid ülesõite, teiste laste huvides, kes peamiselt ujuda tahavad. Ootame juba põnevusega.

Loetelu asjadest, mida lapsega purjetades kaasa võtta:

Oma "beebi" reisil kasutasime beebi jaoks palju järgmisi esemeid, eriti kasulik oli kiikuv beebi võrkkiik (Hojdavak).

• Kompaktne jalutuskäru
  • Beebi võrkkiik
  • Beebi rakmed (me ei kasutanud neid kordagi)
  • Täispuhutav kummipaat basseinina
  • Kokkupandav söögitool (me ei kasutanud seda ka eriti)
  • Beebi ujumisrõngas istmega
  • Kott mänguasjadega
  • Beebi esmaabikomplekt
  • Kiik
  • UV müts ja beebisärk
  • Võrk reelingu jaoks (meie seisukohast pole vaja, Tadeáš ei lahkunud kokpitist)
  • Kandja
  • Vooditõke

Alena sõitis Bavaria 46 Cruiseriga. Tutvu nende perepuhkuseks sobivate paatide valikuga.

Sõltumata sellest, kas purjetate lastega või ilma, võtke ühendust parimate paatide saamiseks.