Dnevnik skiperjeve mame: jadranje z dojenčkom

Kapitan Alena opisuje svoje izkušnje in vtise s svojega jadranja z neizkušeno posadko in desetmesečnim dojenčkom. Če greste na čoln s podobno posadko, vzemite stran iz njenega (ladijskega) dnevnika.

Kapitanka Alena je šla na ladjo kot kapitanka z desetmesečnim sinom Tadeášem in neizkušeno posadko, polno otrok. Kakšno je jadranje z dojenčkom? In kaj morate vzeti s seboj? Preberite njeno izkušnjo.

Iti na čoln s tako majhnim dojenčkom je verjetno vedno izziv, a po zadnjih izkušnjah moram reči, da je biti mama in skiper hkrati še večji izziv. In imeti posadko, ki še nikoli ni bila na čolnu. Skupaj nas je bilo 5 odraslih in 5 otrok (10 mesecev, 8 let, 11 let in 17 let). Najeli smo Bavario 46 Cruiser.

Preden smo odšli, sem poskušal prebrati in poiskati čim več informacij, priporočil in izkušenj drugih. Samo zato, da se čim bolje pripravim. Vendar sem vedno govoril z moškimi, ki so bili kapitani in so imeli izkušnje z majhnim dojenčkom na krovu, vendar so vedno imeli mamo, na katero so se lahko zanesli. Šele to, da sem to naredil sam, mi je resnično pokazal, kako velika je razlika.

Ko se je bližal jadralski dopust, sem menjaval občutek velikega pričakovanja, popolnega strahu in kesanja zaradi tega, čemur sem se pravkar pustil, nato pa sem se umiril in se spet veselil.

Zaradi otroka sva se čez noč in dan prej odpravila na Hrvaško . Imela sva rezerviran apartma za eno noč kar v marini. Pot je bila presenetljivo tiha, Tadeáš je lahko prespal celo noč, tako da smo pot Praga–Pirovac opravili v 10 urah.

In potem se je začel pekel . In s tem mislim na peklensko vročino okoli 35 stopinj, nošenje vseh stvari iz avta v stanovanje in urejanje otroka. A smo jo zdržali in preostanek dneva preživeli na majhni plaži v senci borovcev.

Sobota in nedelja (tj. 1. in 2. dan na barki) sta bili z moje perspektive absolutno najslabši. V soboto smo morali z vsemi stvarmi izstopiti iz stanovanja do 10. ure zjutraj (parkirišče je bilo približno 15 minut hoje od marine) in čoln smo dobili šele ob 18. uri. Tako smo morali skrbeti za varovanje svojih stvari, zabavati starejše otroke, stati v vrsti v čarterski pisarni, se prijaviti in vse to z dojenčkom, prilepljenim na svojo mamo, mene, ki je umiral od vročine in popolne spremembe okolja. .

Ko smo prevzeli čoln, smo se odločili, da odplujemo do Zminjaka, uro oddaljenega otoka z restavracijo in pomolom, ki se je izkazal za zelo lepega. Tako so otroci vse dopoldne plavali iz čolna, veslali na deski, Tadeáša pa smo celo dali namakati v morje. Na žalost je bilo ves teden precej mrzlo, tako da je bilo vsako drugo "plavanje" v gumenjaku na krovu, napolnjenem s toplo vodo.

NASVET YACHTING.COM: Katere so osnovne smernice, ki jih morate upoštevati, da bodo vaše počitnice na čolnu z majhnimi otroki varne in prijetne? Ključno je izbrati pravo varnostno opremo, prilagoditi pot in izbrati čoln z mislijo na vso družino. Oglejte si naš članek, če želite izvedeti, kako — Jadranje z otroki: kako poskrbeti, da boste vsi varni in srečni .

Po kosilu smo se odpravili na triurno plovbo do Tribunja , ki je bila zelo zahtevna. Krmilo sem predala fantoma (11 let), ki sta želela krmariti, vendar sem morala ves čas nadzorovati in moj sin je jokal, ker je hotel biti z mano, hotel pa se je tudi igrati in plezati po palubi. Vse skupaj smo zaključili s pristankom na mestnem pomolu v Tribunju, z močnim bočnim vetrom in propelerjem, ki ni hotel delovati.

Vsak skiper pozna situacijo, ko pristajanje ne uspe. To je precej stresno. Na sosednji čolnu sva bila postrani, ukvarjala sva se s tem, da naju je odvleklo s pomola in poskušala zgrabiti privez (spomnim te, da sem imela neizkušeno posadko), z dojenčkom, ki je histerično in zelo glasno jokal. Tisti večer sem hodila po Tribunju in se preklinjala, da sem šla skozi to, in predelala slabo vest, ker sem prizadela lastnega otroka.

Na srečo se je naslednji dan vse obrnilo kot po čarovniji in nenadoma so se stvari začele počutiti dobro – celo moj otrok se je spet začel smejati in uživati. Ugotovil sem, da Tadeáš potrebuje veliko več dnevnega spanca na barki kot doma. S seboj sva prinesla gugalnik in zaspan otrok je enak srečnemu otroku. Začela sem načrtovati najino jadranje tako, da je ravno takrat spal. Takrat smo pogosto imeli uro ali več, kjer se je Tadeáš gugal, lahko smo lebdeli, otroke pa so lahko vlekli na vrvi za čolnom.

NASVET YACHTING.COM: Otroci in jadrnica? Ne skrbi. Prej ko se vaši otroci navadijo na krov, bolj se boste lahko odpravili na morje in resnično uživali v družinskem jadranju. Iz lastnih izkušenj smo prepričani, da otroci sodijo na čoln. Otroci se radi igrajo v vodi, plavajo in pogosteje uživajo tudi v jadranju. Če to ne velja za vaše malčke, ne obupajte – le malo jim pomagajte. Prilagodite načrt potovanja otrokovim potrebam in uživali boste v nepozabnih počitnicah, polnih dogodivščin. Samo za vas smo sestavili seznam naših lastnih preizkušenih nasvetov — Z otroki na krovu: 4 bistveni nasveti za gladko jadranje .

Umirjeno jadranje s plavanjem

Izkazalo se je tudi, da je treba Tadeáša veliko več negovati (verjetno zaradi občutka varnosti), zato sem kar nekaj časa posvetila negi krmila in pregledovanju mladih krmarjev. Prehode sem načrtoval tako, da bodo trajali največ 3 ure. To je bilo križarjenje, ki je bilo v veliki meri namenjeno plavanju in malo jadranju. Samo enkrat smo dvignili jadro (genova).

Če bi bilo morje mirno in bi lahko plavali za čolnom, bi lahko 3=urni izlet opravili z otroki, ker smo ga prepletli s kopanjem. Je pa na poti iz Rogoznice proti Vodicam pihal močan jugo in je bilo kar nekaj velikih valov. Tako kopanje ob čolnu ni prišlo v poštev, poleg tega se je naš 8-letni mornar bal, da se bomo prevrnili. Pot je bila torej za otroke predolga.

Nastavitev smeri za domov

Podobno smo predzadnji dan od Prvića do Zminjaka šli proti burji in se je posadka rahlo dolgočasila. Dvigovanje jader v močnem vetru z neizkušeno posadko je bila čista neumnost.

Zadnjo noč sem se odločil, da bom spet na Zminjaku , saj so za petek poročali o močni burji in sem želel biti blizu marine in pristati v marini, preden se veter okrepi, kar naj bi bilo okoli 14. ure. . Tokrat nisva zdržala na doku, zato sva bila spet na boji in moj dojenček se je z nami pripeljal do otoka v gumenjaku, ki se ga začuda ni prav nič bal. Na Zminjaku se z vozičkom ni kam voziti, zato sem ga dala spat v nosilko. Ta teden pa je Tadeáš čas za spanje prestavil na deseto uro, zato se je po vseh štirih plazil po restavraciji in se pustil občudovati za vsemi mizami in natakarjem.

Na srečo smo čoln brez težav vrnili in začeli pot nazaj v Prago, ki je bila razporejena na 3,5 ure v 3 dneh. Prvo noč smo preživeli v Trakošćanu, ki je hotel ob slovenski meji, z bazenom, gradom in jezerom tik ob. Naslednji dan smo se odpeljali na Dunaj in v ponedeljek smo bili končno doma.

Doma z dojenčkom, ki se je po Covid obdobju lepo socializiral, začel veliko bolje spati in ga sprememba okolja ne moti toliko.

Ta članek pišem dva dni po našem prihodu in že načrtujemo drugo jadranje naslednje leto.

Po letošnji izkušnji nameravam s seboj pripeljati nekoga, ki bo morda imel del čolna zastonj, a bo Tadeašu vedno pri roki. Zagotovo bom naredil še krajše prehode, zaradi ostalih otrok, ki si želijo predvsem plavanja. Se že veselimo.

Seznam stvari, ki jih je treba vzeti na jadranje z dojenčkom:

Na naši "baby" plovbi smo veliko uporabljali naslednje pripomočke za dojenčke, posebej uporabna je bila gugalnica otroška viseča mreža (Hojdavak).

• Kompakten voziček
  • Otroška viseča mreža
  • pasovi za dojenčke (nismo jih enkrat uporabljali)
  • Napihljivi čoln kot bazen
  • Zložljiv stolček za hranjenje (tudi tega nismo veliko uporabljali)
  • Otroški plavalni obroč s sedežem
  • Vreča z igračami
  • Komplet prve pomoči za dojenčke
  • Gugalnica
  • UV kapa in otroška majica
  • Mreža za ograjo (z našega vidika nepotrebna, Tadeáš ni zapustil kokpita)
  • Nosilec
  • Pregrada za posteljo

Alena je plula na Bavaria 46 Cruiser. Preverite ponudbo teh plovil, primernih za družinske počitnice.

Ne glede na to, ali plujete z otroki ali brez njih, stopite v stik za najboljša plovila.