Jurnalul de bord al mamei căpitanului: navighează cu un copil

Căpitanul Alena își descrie experiențele și impresiile din călătoria ei cu navigație cu un echipaj neexperimentat și un copil de zece luni. Dacă mergeți pe o barcă cu un echipaj similar, luați o pagină din (jurnal) ei.

Căpitanul Alena a mers pe barcă în calitate de căpitan cu fiul ei de zece luni Tadeáš și un echipaj fără experiență, plin de copii. Cum este o excursie cu barca cu un copil? Și ce ar trebui să iei cu tine? Citiți experiența ei.

Să mergi pe o barcă cu un copil atât de mic este probabil întotdeauna o provocare, dar după experiența mea recentă, trebuie să spun că a fi mamă și căpitan în același timp este și mai provocator. Și să ai un echipaj care nu a mai fost niciodată pe o barcă. În total, am fost 5 adulți și 5 copii (10 luni, 8 ani, 11 ani și 17 ani). Am închiriat un Bavaria 46 Cruiser.

Înainte să plecăm, am încercat să citesc și să caut cât mai multe informații, recomandări și experiențe ale altora. Doar ca să mă pregătesc cât mai bine. Cu toate acestea, am vorbit întotdeauna cu bărbați care erau căpitani și aveau experiență cu un copil mic la bord, dar ei au avut întotdeauna o mamă pe care să se bazeze. Doar fapta de a o face singur mi-a arătat cu adevărat cât de mult face diferența.

Pe măsură ce se apropia vacanța cu navigație, am alternat între un sentiment de mare așteptare, teamă totală și remuşcări pentru ceea ce tocmai mă lăsasem să fac, apoi m-am liniştit și am așteptat din nou cu nerăbdare.

Din cauza bebelușului, ne îndreptam spre Croația peste noapte și cu o zi mai devreme. Ne rezervasem un apartament pentru o noapte chiar în portul de agrement. Călătoria a fost surprinzător de liniștită, Tadeáš a reușit să doarmă toată noaptea, așa că am făcut excursia Praga-Pirovac în 10 ore.

Și apoi s-a dezlănțuit tot iadul . Și prin asta mă refer la căldura infernală de aproximativ 35 de grade, ducând toate lucrurile din mașină în apartament și gestionând un copil. Dar am reușit și am petrecut restul zilei pe o mică plajă la umbra pinii.

Sambata si duminica (adica ziua 1 si 2 pe barca) au fost, din perspectiva mea, cele mai proaste. Sâmbătă a trebuit să ieșim din apartament cu toate lucrurile noastre până la ora 10 dimineața (parcarea era la aproximativ 15 minute de mers pe jos de portul de agrement) și nu am ajuns să luăm barca până la ora 18.00. Așa că a trebuit să jonglam cu păzirea lucrurilor noastre, distracția copiilor mai mari, stând la coadă la biroul charter, check-in -ul și totul cu un bebeluș lipit de mama lui, eu, murind de căldură și schimbarea completă a decorului. .

Odată ce am preluat barca, ne-am hotărât să navigam spre Zminjak, o insulă la o oră distanță, cu restaurant și debarcader, ceea ce s-a dovedit a fi foarte drăguț. Așa că toată dimineața, copiii au înotat din barcă, au făcut paddleboard și chiar l-am dat lui Tadeáš o baie în mare. Din nefericire, a fost destul de frig toată săptămâna, așa că fiecare „înot” a fost într-o barcă plină cu apă caldă la bord.

SFAT YACHTING.COM: Care sunt regulile de bază de urmat pentru a vă face vacanța cu barca cu copii mici atât sigură, cât și plăcută? Cheia este să alegeți echipamentul de siguranță potrivit, să adaptați traseul și să alegeți o ambarcațiune având în vedere întreaga familie. Consultați articolul nostru pentru a afla cum — Navigați cu copii: cum să vă păstrați pe toți în siguranță și fericiți .

După prânz, am plecat într-o croazieră de trei ore la Tribunj și a fost foarte dificil. Le-am predat cârma băieților (11 ani) care au vrut să conducă, dar a trebuit să supraveghez tot timpul și fiul meu plângea pentru că voia să fie cu mine, dar voia să se joace și să urce pe punte. Am încheiat totul prin aterizarea la debarcaderul orașului din Tribunj, cu un vânt lateral puternic și o elice care a refuzat să funcționeze.

Fiecare căpitan știe situația în care andocarea nu prea funcționează. Este destul de stresant. Eram lateral pe următoarea barcă, ne-am ocupat să fim târâți de pe debarcader și să încercăm să apucăm acostarea (vă reamintesc că aveam un echipaj neexperimentat), cu un bebeluș care plângea isteric și foarte tare. În acea seară, m-am plimbat prin Tribunj, blestemându-mă că am trecut prin asta și mi-am procesat conștiința vinovată pentru că mi-am rănit propriul copil.

Din fericire, a doua zi totul s-a întors ca prin magie și brusc lucrurile au început să se simtă bine – chiar și copilul meu a început să râdă și să se bucure din nou. Am descoperit că Tadeáš are nevoie de mult mai mult somn în timpul zilei pe barcă decât acasă. Am adus un leagăn cu noi și un copil adormit este egal cu un copil fericit. Am început să ne programez navigația, astfel încât el să doarmă chiar atunci și acolo. Atunci aveam deseori o oră sau mai mult în care Tadeáš se legăna, puteam pluti, iar copiii puteau fi trași de frânghie în spatele bărcii.

SFAT YACHTING.COM: Copii și o barcă cu vele? Nu vă faceți griji. Cu cât copiii tăi se obișnuiesc mai repede să fie la bord, cu atât mai mult vei putea să pleci pe mare și să te bucuri cu adevărat de navigația în familie. Din propria experiență, suntem convinși că copiii aparțin la bordul unei ambarcațiuni. Copiilor le place să se joace în apă, să înoate și, de cele mai multe ori, le place să navigheze. Dacă acest lucru nu este cazul micuților tăi, nu dispera - doar oferă-le puțin ajutor. Adaptează-ți itinerarul la nevoile copilului tău și te vei bucura de o vacanță de neuitat plină de aventură. Am alcătuit o listă cu propriile noastre sfaturi testate și testate doar pentru tine — Cu copiii la bord: 4 sfaturi esențiale pentru o navigare lină .

Navigați pe îndelete cu un loc de înot

De asemenea, s-a dovedit că Tadeáš trebuia să fie îngrijit mult mai mult (probabil pentru un sentiment de siguranță), așa că am petrecut mult timp îngrijind la cârmă , verificând tinerii cârmaci. Am planificat traversările să dureze maxim 3 ore. A fost o croazieră despre înot și nu prea mult navigat. Am ridicat vela (Genova) o singură dată.

Dacă mările ar fi calme și ai putea înota în spatele bărcii, ai putea face excursia de 3=ore cu copiii pentru că am intercalat-o cu înotul. Totuși, pe drumul de la Rogoznica la Vodice, Jugo-ul sufla puternic și erau destul de multe valuri mari. Așa că înotul pe lângă barcă era exclus, plus marinarul nostru de 8 ani se temea că ne vom răsturna. Deci călătoria a fost prea lungă pentru copii.

Stabilirea cursului spre casă

În mod similar, în penultima zi de la Prvić la Zminjak , am mers împotriva Bora și echipajul s-a plictisit ușor. A ridica pânzele în vânt puternic cu un echipaj neexperimentat a fost o prostie.

În ultima noapte, am decis să fiu din nou pe Zminjak , deoarece raportau o Bora puternică pentru vineri și am vrut să fiu aproape de portul de agrement și de andocare în portul de agrement înainte de a se înălța vântul, care trebuia să fie în jurul orei 14:00. . De data aceasta nu am putut încăpea pe debarcader, așa că eram din nou pe geamandură și bebelușul meu a mers cu noi până la insulă cu barca, de care în mod surprinzător nu se temea deloc. Pe Zminjak nu e unde să mergi cu căruciorul, așa că l-am adormit într-un cărucior. Însă săptămâna aceasta Tadeáš îşi împinsese ora de culcare la ora zece, aşa că s-a târât prin tot restaurantul în patru picioare şi s-a lăsat admirat la toate mesele şi de ospătari.

Din fericire, am întors barca fără probleme și am început călătoria înapoi la Praga, care s-a întins pe 3,5 ore pe 3 zile. Prima noapte am petrecut-o în Trakošćan, care este un hotel la granița cu Slovenia, cu piscină, castel și lac chiar lângă. Am mers cu mașina la Viena a doua zi și am fost în sfârșit acasă luni.

Acasă cu bebelușul, care după perioada Covid s-a socializat frumos, a început să doarmă mult mai bine și nu i-a deranjat atât de mult schimbarea mediului.

Scriu acest articol la două zile după sosirea noastră și deja plănuim o altă călătorie cu navigație anul viitor.

După experiența din acest an, plănuiesc să aduc cu mine pe cineva care poate avea o parte din barcă gratuit, dar va fi mereu la îndemână pentru Tadeáš. Cu siguranță voi face traversări și mai scurte, de dragul celorlalți copii care vor mai ales să înoate. Așteptăm deja cu nerăbdare.

O listă de lucruri de luat atunci când navigați cu un copil:

În călătoria noastră „bebe” am folosit foarte mult următoarele articole pentru copil, hamacul balansoar pentru copii (Hojdavak) a fost deosebit de util.

• Carucior compact
  • Hamac pentru copii
  • Hamuri pentru bebeluși (nu le-am folosit o dată)
  • Dinghy gonflabil ca o piscină
  • Scaun înalt pliabil (nici noi nu l-am folosit prea mult)
  • Inel de inot pentru bebelusi cu scaun
  • Geantă cu jucării
  • Trusa de prim ajutor pentru bebelusi
  • Leagăn
  • Căciulă UV și cămașă pentru bebeluși
  • Plasa pentru balustrada (inutil din punctul nostru de vedere, Tadeáš nu a iesit din cockpit)
  • Purtător
  • Bariera de pat

Alena naviga pe un Bavaria 46 Cruiser. Consultați gama acestor bărci potrivite pentru vacanțele în familie.

Indiferent dacă navigați cu sau fără copii, contactați-vă pentru cele mai bune bărci.