Skipper anya hajónapló: vitorlázás babával

Alena kapitány leírja tapasztalatait és benyomásait egy tapasztalatlan legénységgel és egy tíz hónapos babával végzett vitorlásútjáról. Ha hasonló legénységgel utazik, vegye ki az oldalt az ő (napló)könyvéből.

Alena kapitány kapitányként szállt fel a hajóra tíz hónapos fiával, Tadeášszal és egy tapasztalatlan, gyerekekkel teli legénységgel. Milyen egy vitorlás kirándulás kisbabával? És mit vigyél magaddal? Olvassa el a tapasztalatait.

Egy ilyen kicsi babával hajóra menni valószínűleg mindig kihívás, de a közelmúltban szerzett tapasztalataim után azt kell mondanom, hogy anyának és kapitánynak lenni egyszerre még nagyobb kihívás. És hogy olyan legénység legyen, amely még soha nem ült hajón. Összesen 5 felnőtt és 5 gyerek (10 hónapos, 8 éves, 11 éves és 17 éves) voltunk. Béreltünk egy Bavaria 46 Cruisert.

Indulásunk előtt igyekeztem minél több információt, ajánlást és mások tapasztalatát elolvasni és megkeresni. Csak azért, hogy a lehető legjobban felkészüljek. Mindazonáltal mindig olyan férfiakkal beszéltem, akik kapitányok voltak, és volt tapasztalatuk kisbabával a fedélzeten, de mindig volt egy anyuk, akire támaszkodhattak. Csak az, hogy magam csináltam, mutatta meg igazán, mekkora különbséget jelent.

A vitorlás ünnep közeledtével váltogattam a nagy várakozás érzését, a teljes félelmet és a lelkiismeret-furdalást amiatt, amiért most engedtem magam, majd megnyugodtam és újra várom.

A baba miatt egyik napról a másikra és egy nappal korábban indultunk Horvátországba . Egy éjszakára foglaltunk egy apartmant közvetlenül a kikötőben. Az út meglepően csendes volt, Tadeáš át tudta aludni az éjszakát, így 10 óra alatt tettük meg a Prága-Pirovac utat.

És akkor elszabadult a pokol . És ez alatt a 35 fok körüli pokoli hőséget értem, az autóból a lakásba cipelve minden cuccot és a baba kezelését. De túljutottunk, és a nap hátralévő részét egy kis strandon töltöttük, fenyőfák árnyékában.

A szombat és a vasárnap (azaz az 1. és 2. nap a hajón) az én szemszögemből az abszolút legrosszabb volt. Szombaton délelőtt 10 órára ki kellett lennünk a lakásból minden holmival együtt (a parkoló kb. 15 percnyi sétára volt a kikötőtől), és végül csak este 6-ig értük el a hajót. Így hát zsonglőrködnünk kellett a dolgaink őrzésével, a nagyobb gyerekek szórakoztatásával, sorban állás a charter irodában, bejelentkezéssel , és mindezt úgy, hogy az anyjához ragasztott baba, én, aki meghalt a hőségtől és a teljes tájváltozástól. .

Miután átvettük a hajót, úgy döntöttünk, hogy elhajózunk egy órányira lévő Zminjak szigetre , ahol étterem és móló is található, ami nagyon szépnek bizonyult. Így egész délelőtt a gyerekek a csónakból úsztak, eveztek, és még Tadeášnak is megmártóztunk a tengerben. Sajnos egész héten elég hideg volt, így minden második "úszás" a fedélzeten meleg vízzel teli gumicsónakban zajlott.

YACHTING.COM TIPP: Mik azok az alapvető irányelvek, amelyeket be kell tartani, hogy biztonságos és élvezetes legyen a kisgyermekes csónakázás? A kulcs a megfelelő biztonsági felszerelés kiválasztása, az útvonal igazítása és a hajó kiválasztása az egész családot szem előtt tartva. Tekintse meg cikkünket, hogy megtudja, hogyan – Vitorlázás gyerekekkel: hogyan lehet mindenki biztonságban és boldog .

Ebéd után háromórás körútra indultunk Tribunjba , és nagyon nagy kihívás volt. A kormányt átadtam a kormányozni vágyó fiúknak (11 évesek), de állandóan felügyelnem kellett, és a fiam sírt, mert velem akart lenni, de játszani és felmászni a fedélzetre. Az egésznek a tribunji városi mólón való leszállással zártunk, erős oldalszél és egy propeller, ami nem volt hajlandó működni.

Minden kapitány ismeri azt a helyzetet, amikor a dokkolás nem működik teljesen. Elég stresszes. Oldalt ültünk a következő hajón, és azzal foglalkoztunk, hogy elrángattak a mólótól, és megpróbáltuk megragadni a kikötőt (emlékeztem, hogy tapasztalatlan legénységem volt), egy baba hisztérikusan és nagyon hangosan sírt. Aznap este körbejártam Tribunjt, és átkoztam magam, amiért végigcsináltam, és feldolgoztam a lelkiismeret-furdalásomat, amiért megbántottam a saját gyermekemet.

Szerencsére másnap minden megfordult, mint a varázslat, és a dolgok hirtelen jól érezték magukat – még a babám is elkezdett nevetni és újra élvezni. Rájöttem, hogy Tadeášnak sokkal több nappali alvásra van szüksége a hajón, mint otthon. Hoztunk magunkkal egy hintát, és egy álmos baba egyenlő egy boldog babával. Elkezdtem úgy ütemezni a vitorlázásunkat, hogy éppen akkor aludjon. Ilyenkor gyakran volt egy vagy több óránk, ahol Tadeáš hintázott, lebeghettünk, és a gyerekeket meg lehetett húzni a kötélen a csónak mögött.

YACHTING.COM TIPP: Gyerekek és egy vitorlás? Ne aggódj. Minél hamarabb megszokják gyermekei a fedélzeten való tartózkodást, Ön annál jobban kirándulhat a tengerre, és igazán élvezheti a családi vitorlázást. Saját tapasztalataink alapján meg vagyunk győződve arról, hogy a gyerekek egy hajó fedélzetén vannak. A gyerekek szeretnek vízben játszani, úszni, és leggyakrabban vitorlázni is. Ha ez nem így van a kicsik esetében, ne ess kétségbe – csak adj nekik egy kis segítséget. Igazítsa útitervét gyermeke igényeihez, és élvezheti a felejthetetlen, kalandokkal teli nyaralást. Összeállítottunk egy listát saját, kipróbált tippjeinkből, amelyek csak neked szólnak – Gyerekekkel a fedélzeten: 4 alapvető tipp a sima vitorlázáshoz .

Kényelmes vitorlázás egy fürdőhellyel

Az is kiderült, hogy Tadeáš-t sokkal többet kell ápolni (valószínűleg a biztonság kedvéért), ezért sok időt töltöttem azzal, hogy ápoltam a kormányt , és ellenőriztem a fiatal kormányosokat. Az átkeléseket maximum 3 órásra terveztem. Ez egy körutazás volt, nagyon az úszásról és nem sok vitorlázásról szólt. Csak egyszer húztuk fel a vitorlát (genoát).

Ha nyugodt lenne a tenger és lehetett úszni a csónak mögött, akkor a 3=órás utat a gyerekekkel megtehetné, mert mi úszással tarkítottuk. A Rogoznicától Vodicébe vezető úton azonban a Jugo erősen fújt, és jó néhány nagy hullám volt. Így a csónak melletti úszás szóba sem jöhetett, ráadásul a 8 éves tengerészünk félt, hogy felborulunk. Így az út túl hosszú volt a gyerekek számára.

Tanfolyam beállítása otthonra

Hasonlóan, az utolsó előtti napon Prvićtől Zminjakig a Bora ellen mentünk, és a legénység kissé unatkozott. Vitorlákat emelni erős szélben egy tapasztalatlan legénységgel merő értelmetlenség volt.

Utolsó este úgy döntöttem, hogy ismét a Zminjakon leszek, mivel péntekre erős Borát jelentettek, és szerettem volna a kikötő közelében lenni, és kikötni a kikötőben, mielőtt feltámad a szél, aminek 14 óra körül kellett volna lennie. . Ezúttal nem fértünk el a kikötőben, így ismét a bóján voltunk, és a babám a gumicsónakban lovagolt velünk a szigetre, amitől meglepő módon egyáltalán nem félt. Zminjakon nincs hova babakocsiban ülni, ezért hordozóban altattam el. Ám ezen a héten Tadeáš tíz órára tolta lefekvés idejét, így négykézláb átkúszott az egész vendéglátóhelyen, és hagyta, hogy minden asztalnál és a pincéreknél gyönyörködjenek.

Szerencsére probléma nélkül visszaadtuk a hajót, és elindultunk vissza Prágába, ami 3 napra 3,5 órára oszlott. Az első éjszakát Trakošćanban töltöttük, ami egy szálloda a szlovén határon, medencével, kastéllyal és tóval a szomszédban. Másnap Bécsbe mentünk, és hétfőn végre otthon voltunk.

Otthon a babával, aki a Covid időszak után szépen szocializálódott, sokkal jobban kezdett aludni, és nem bánta annyira a környezetváltást.

Két nappal azután írom ezt a cikket, hogy megérkeztünk, és máris tervezünk egy újabb vitorlás kirándulást jövőre.

Az idei tapasztalatok után azt tervezem, hogy hozok magammal valakit, akinek talán ingyen lesz része a hajóból, de mindig kéznél lesz Tadeášnak. Biztosan fogok még rövidebb átkelőket tenni, a többi gyerek kedvéért, akik főleg úszni szeretnének. Már nagyon várjuk.

A kisbabával vitorlázandó dolgok listája:

"Baba" utunk során sokat használtuk a baba számára az alábbi tárgyakat, különösen hasznos volt a lengő baba függőágy (Hojdavak).

• Kompakt babakocsi
  • Baba függőágy
  • Babaheveder (egyszer sem használtuk)
  • Felfújható gumicsónak, mint medence
  • Összecsukható etetőszék (mi sem használtuk sokat)
  • Babaúszógyűrű üléssel
  • Táska játékok
  • Baba elsősegély készlet
  • Hinta
  • UV sapka és baba ing
  • Háló a korláthoz (a mi szempontunkból felesleges, Tadeáš nem hagyta el a pilótafülkét)
  • Hordozó
  • Ágysorompó

Alena egy Bavaria 46 Cruiserrel vitorlázott. Tekintse meg a családi nyaralásra alkalmas hajók választékát.

Akár gyerekekkel, akár gyerekek nélkül vitorlázik, vegye fel a kapcsolatot a legjobb hajókért.