Dnevnik mame skipera: jedrenje s bebom

Kapetanica Alena opisuje svoja iskustva i dojmove sa svoje plovidbe s neiskusnom posadom i desetomjesečnom bebom. Ako idete na brod sa sličnom posadom, uzmite stranicu iz njezinog (log) dnevnika.

Kapetanica Alena ušla je na brod kao skiper sa svojim desetomjesečnim sinom Tadeášom i neiskusnom posadom punom djece. Kako izgleda jedrenje s bebom? A što ponijeti sa sobom? Pročitajte njezino iskustvo.

Ići na brod s tako malom bebom vjerojatno je uvijek izazov, ali nakon nedavnog iskustva moram reći da je biti mama i skiper u isto vrijeme još veći izazov. I imati posadu koja nikada prije nije bila na brodu. Ukupno nas je bilo 5 odraslih i 5 djece (10 mjeseci, 8 godina, 11 godina i 17 godina). Iznajmili smo Bavaria 46 Cruiser.

Prije nego što smo krenuli, pokušao sam pročitati i potražiti što više informacija, preporuka i iskustava drugih. Samo da se što bolje pripremim. Međutim, uvijek sam razgovarao s muškarcima koji su bili skiperi i imali iskustva s malom bebom na brodu, ali su uvijek imali mamu na koju su se mogli osloniti. Tek mi je sam čin koji sam to učinio pokazao koliku razliku čini.

Kako se bližio odmor jedrenja, izmjenjivao sam se između osjećaja velikog iščekivanja, potpunog straha i grižnje savjesti zbog onoga što sam se upravo pustio, zatim smirivanja i ponovnog iščekivanja.

Zbog bebe smo krenuli u Hrvatsku preko noći i dan ranije. Rezervirali smo apartman za jednu noć u samoj marini. Putovanje je bilo iznenađujuće tiho, Tadeáš je uspio prespavati noć, tako da smo put Prag-Pirovac prevalili za 10 sati.

A onda je nastao pakao . Pritom mislim na paklenu vrućinu od oko 35 stupnjeva, tegljenje svih stvari iz auta u stan i čuvanje bebe. Ali izdržali smo i ostatak dana proveli na maloj plaži u hladovini borova.

Subota i nedjelja (tj. 1. i 2. dan na brodu) bili su, iz moje perspektive, apsolutno najgori. U subotu smo morali izaći iz apartmana sa svim stvarima do 10 ujutro (parkiralište je bilo udaljeno 15-ak minuta hoda od marine), a brod smo dobili tek u 18 sati. Pa smo morali žonglirati čuvajući svoje stvari, zabavljajući stariju djecu, stojeći u redu u uredu za najam, prijavljujući se , i sve to s bebom zalijepljenom za svoju majku, mene, umirući od vrućine i potpune promjene okruženja.. .

Nakon što smo preuzeli brod, odlučili smo otploviti do Zminjaka, otoka udaljenog sat vremena, s restoranom i molom, koji se pokazao vrlo lijepim. Tako su cijelo jutro djeca plivala iz čamca, veslala na dasci, a Tadeáša smo čak okupali u moru. Nažalost, cijeli je tjedan bilo prilično hladno, pa je svako drugo "kupanje" bilo u gumenjaku na brodu napunjenom toplom vodom.

YACHTING.COM SAVJET: Koje su osnovne smjernice koje treba slijediti kako bi vaš odmor na brodu s malom djecom bio siguran i ugodan? Ključno je odabrati odgovarajuću sigurnosnu opremu, prilagoditi rutu i odabrati brod imajući na umu cijelu obitelj. Pogledajte naš članak da biste saznali kako — Jedrenje s djecom: kako da svi budete sigurni i sretni .

Nakon ručka krenuli smo na trosatnu plovidbu do Tribunja , koja je bila vrlo zahtjevna. Prepustio sam kormilo dječacima (11 godina) koji su htjeli kormilariti, ali ja sam cijelo vrijeme morao nadzirati, a moj sin je plakao jer je želio biti sa mnom, ali i igrati se i penjati se na palubu. Cijelu stvar završili smo slijetanjem na gradsko pristanište u Tribunju, uz jak bočni vjetar i propeler koji nije htio raditi.

Svaki skiper zna situaciju kada pristajanje baš i ne ide. Prilično je stresno. Bili smo postrance na susjednom brodu, nosili smo se s odvlačenjem s pristaništa i pokušajima da se uhvatimo za vez (podsjećam vas da sam imao neiskusnu posadu), s bebom koja je histerično i vrlo glasno plakala. Tu sam večer šetao Tribunjem proklinjući samu sebe što sam to prošao i procesuirajući grižnju savjesti što sam povrijedio vlastito dijete.

Srećom, sljedećeg dana sve se okrenulo poput čarolije i odjednom su stvari počele biti dobre — čak se i moja beba ponovno počela smijati i uživati. Otkrio sam da Tadeášu treba puno više dnevnog sna na brodu nego kod kuće. Sa sobom smo ponijeli ljuljačku, a pospana beba je sretna beba. Počela sam planirati našu plovidbu tako da on spava baš tada. Tada bismo često imali sat ili više vremena gdje bi se Tadeáš ljuljao, mogli smo plutati, a djecu su vukli na užetu iza čamca.

YACHTING.COM SAVJET: Djeca i jedrilica? Ne brini. Što se prije vaša djeca naviknu biti na brodu, to ćete više moći otići na more i istinski uživati u obiteljskom jedrenju. Iz vlastitog iskustva uvjerili smo se da je djeci mjesto na brodu. Djeca se vole igrati u vodi, plivati, a često uživaju i u jedrenju. Ako to nije slučaj s vašim mališanima, nemojte očajavati — samo im malo pomozite. Prilagodite plan putovanja potrebama vašeg djeteta i uživat ćete u nezaboravnom odmoru prepunom avanture. Sastavili smo popis naših isprobanih i provjerenih savjeta samo za vas — S djecom na brodu: 4 ključna savjeta za glatku plovidbu .

Lagana plovidba s mjestom za kupanje

Također, pokazalo se da Tadeáša treba puno više njegovati (vjerojatno zbog osjećaja sigurnosti), pa sam dosta vremena proveo njegujući kormilo i provjeravajući mlade kormilare. Planirao sam da prelasci traju maksimalno 3 sata. Bilo je to krstarenje koje se uglavnom bavilo plivanjem, a ne puno jedrenjem. Samo smo jednom digli jedro (genovu).

Ako je more mirno i možete plivati iza broda, mogli biste ići na izlet od 3 sata s djecom jer smo ga ispresijecali kupanjem. No, na putu od Rogoznice do Vodica puhalo je jako jugo i bilo je dosta velikih valova. Tako da plivanje uz brod nije dolazilo u obzir, a naš 8-godišnji mornar se bojao da ćemo se prevrnuti. Dakle, putovanje je bilo predugo za djecu.

Postavljanje kursa za dom

Isto tako, pretposljednji dan od Prvića do Zminjaka išli smo protiv bure i posadi je bilo malo dosadno. Dizati jedra po jakom vjetru s neiskusnom posadom bila je čista besmislica.

Sinoć sam odlučio opet biti na Zminjaku jer su za petak javljali jaku buru i htio sam biti blizu marine i pristati u marini prije nego što vjetar pojača, a to je trebalo biti oko 14 sati. . Ovaj put nismo mogli stati na dok, pa smo opet bili na bovi, a moj mali se s nama vozio do otoka u gumenjaku kojeg se začudo nije nimalo bojao. Na Zminjaku se nema gdje voziti u kolicima, pa sam ga stavio spavati u nosiljku. Ali ovaj je tjedan Tadeáš pomaknuo vrijeme za spavanje na deset sati, pa je četveronoške puzao kroz cijeli restoran i prepuštao se divljenju za svim stolovima i konobarima.

Srećom, vratili smo brod bez ikakvih problema i krenuli na put natrag u Prag, koji je trajao 3,5 sata u 3 dana. Prvu noć proveli smo u Trakošćanu, hotelu na slovenskoj granici, s bazenom, dvorcem i jezerom odmah do njega. Sljedeći dan smo se odvezli u Beč i u ponedjeljak smo konačno bili doma.

Kući s bebom, koja se nakon Covid perioda lijepo socijalizirala, počela puno bolje spavati i nije joj toliko smetala promjena sredine.

Ovaj članak pišem dva dana nakon što smo stigli i već planiramo još jedno jedrenje sljedeće godine.

Nakon ovogodišnjeg iskustva, planiram sa sobom povesti nekoga tko će možda imati dio broda besplatno, ali će uvijek biti pri ruci Tadeášu. Sigurno ću raditi još kraće prijelaze, zbog druge djece koja uglavnom žele plivati. Već se veselimo.

Popis stvari koje trebate ponijeti kada plovite s bebom:

Na našem "baby" putovanju obilato smo koristili sljedeće artikle za bebe, posebno nam je bila korisna dječja mreža za ljuljanje (Hojdavak).

• Kompaktna kolica
  • Viseća mreža za bebe
  • pojasevi za bebe (nismo ih jednom koristili)
  • Gumenjak kao bazen
  • Sklopiva visoka stolica (ni nju nismo puno koristili)
  • Obruč za plivanje sa sjedalom za bebe
  • Vreća s igračkama
  • Kutija prve pomoći za bebe
  • Swing
  • UV kapa i majica za bebu
  • Mreža za ogradu (nepotrebna s naše točke gledišta, Tadeáš nije izlazio iz kokpita)
  • Prijevoznik
  • Pregrada za krevet

Alena je plovila na Bavaria 46 Cruiseru. Provjerite ponudu ovih plovila pogodnih za obiteljski odmor.

Bilo da plovite sa ili bez djece, javite se za najbolja plovila.