Дневник на мама на шкипера: плаване с бебе

Капитан Алена описва своите преживявания и впечатления от своето плаване с неопитен екипаж и десетмесечно бебе. Ако отивате на лодка с подобен екипаж, вземете страница от нейния (бордов) дневник.

Капитан Алена отиде на лодката като капитан с десетмесечния си син Тадеаш и неопитен екипаж, пълен с деца. Какво представлява едно пътуване с ветроходство с бебе? И какво трябва да вземете със себе си? Прочетете нейния опит.

Качването на лодка с толкова малко бебе вероятно винаги е предизвикателство, но след скорошния ми опит трябва да кажа, че да си майка и шкипер едновременно е още по-голямо предизвикателство. И да има екипаж, който никога преди не е бил на лодка. Общо бяхме 5 възрастни и 5 деца (10 месеца, 8 години, 11 години и 17 години). Наехме Bavaria 46 Cruiser.

Преди да тръгнем, се опитах да прочета и да потърся колкото се може повече информация, препоръки и опит на другите. Само за да се подготвя възможно най-добре. Въпреки това винаги съм говорил с мъже, които са били капитани и са имали опит с малко бебе на борда, но винаги са имали майка, на която да разчитат. Само актът да го направя сам ми показа колко голяма е разликата.

С наближаването на ваканцията за плаване редувах чувство на голямо очакване, пълен страх и угризения за това, за което току-що се бях оставил, след това се успокоих и го очаквах отново с нетърпение.

Заради бебето се насочихме към Хърватска през нощта и ден по-рано. Бяхме резервирали апартамент за една вечер точно на яхтеното пристанище. Пътуването беше изненадващо тихо, Тадеаш успя да спи през нощта, така че изминахме пътуването Прага-Пировац за 10 часа.

И тогава целият ад се разрази . И под това имам предвид адската жега от около 35 градуса, мъкненето на всички неща от колата до апартамента и гледането на бебе. Но успяхме и прекарахме остатъка от деня на малък плаж под сянката на борови дървета.

Събота и неделя (т.е. ден 1 и 2 на лодката) бяха, от моя гледна точка, най-лошите. В събота трябваше да излезем от апартамента с всичките си неща до 10 сутринта (паркингът беше на около 15 минути пеша от яхтеното пристанище) и взехме лодката чак в 18:00. Така че трябваше да жонглираме да пазим нещата си, да забавляваме по-големите деца, да стоим на опашка в чартърния офис, да се регистрираме и всичко това с бебе, залепено за майка си, мен, умиращо от жегата и пълната промяна на обстановката. .

След като взехме лодката, решихме да отплаваме до Zminjak, остров на час път, с ресторант и кей, който се оказа много хубав. Така че цяла сутрин децата плуваха от лодката, караха гребане и дори дадохме на Тадеаш да се потопи в морето. За съжаление през цялата седмица беше доста студено, така че всяко следващо "плуване" беше в лодка на борда, пълна с топла вода.

YACHTING.COM СЪВЕТ: Кои са основните насоки, които трябва да следвате, за да направите вашата ваканция с лодка с малки деца едновременно безопасна и приятна? Ключът е да изберете правилното оборудване за безопасност, да адаптирате маршрута и да изберете лодка с мисъл за цялото семейство. Вижте нашата статия, за да разберете как — Плаване с деца: как всички вие да сте в безопасност и щастливи .

След обяд отидохме на тричасов круиз до Tribunj и беше много предизвикателно. Предадох кормилото на момчетата (на 11 години), които искаха да управляват, но аз трябваше да надзиравам през цялото време и синът ми плачеше, защото искаше да бъде с мен, но също така искаше да играе и да се катери на палубата. Завършихме всичко с кацане на градския кей в Tribunj, със силен страничен вятър и витло, което отказа да работи.

Всеки капитан знае ситуацията, когато докингът не се получава съвсем. Доста е стресиращо. Бяхме настрани на следващата лодка, занимавайки се с това, че ни завлечеха от кея и се опитахме да хванем мястото за акостиране (напомням ви, че имах неопитен екипаж), с бебе, което плачеше истерично и много силно. Същата вечер се разхождах из Трибун, проклинайки себе си, че съм го преживял, и се справям с гузната си съвест, че съм наранил собственото си дете.

За щастие на следващия ден всичко се обърна като магия и изведнъж нещата започнаха да се чувстват добре – дори бебето ми отново започна да се смее и да му се радва. Открих, че Тадеаш се нуждае от много повече дневен сън на лодката, отколкото у дома. Бяхме взели люлка с нас и сънливо бебе е равно на щастливо бебе. Започнах да планирам нашето плаване, така че той да спи точно тогава и там. След това често имахме час или повече, когато Тадеаш се люлееше, ние можехме да плуваме и децата можеха да бъдат дърпани на въжето зад лодката.

СЪВЕТ от YACHTING.COM: Деца и ветроходна лодка? не се притеснявай Колкото по-рано вашите деца свикнат да са на борда, толкова повече ще можете да се отправите към морето и наистина да се насладите на семейното плаване. От собствен опит сме убедени, че децата са на борда на лодка. Децата обичат да играят във вода, да плуват и най-често се радват и на плаване. Ако това не е така за вашите малки, не се отчайвайте – просто им дайте малко помощ. Адаптирайте маршрута си към нуждите на вашето дете и ще се насладите на една незабравима ваканция, пълна с приключения. Съставихме списък с нашите собствени изпитани и тествани съвети специално за вас — С деца на борда: 4 основни съвета за гладко плаване .

Спокойно плаване с място за плуване

Освен това се оказа, че Тадеаш трябваше да бъде кърмен много повече (вероятно за чувство на сигурност), така че прекарах много време в кърмене на кормилото , проверявайки младите кормчии. Планирах преходите да отнемат максимум 3 часа. Беше круиз, посветен много на плуване и не много на плаване. Само веднъж вдигнахме платното (генуа).

Ако моретата бяха спокойни и можехте да плувате зад лодката, бихте могли да направите 3=часовото пътуване с децата, защото го осезахме с плуване. Въпреки това, по пътя от Рогозница до Водице, Югото духаше силно и имаше доста големи вълни. Така че плуването до лодката беше изключено, освен това нашият 8-годишен моряк се страхуваше, че ще се преобърнем. Така че пътуването беше твърде дълго за децата.

Задаване на курс за вкъщи

По същия начин, в предпоследния ден от Prvić до Zminjak , отидохме срещу Bora и екипажът беше леко скучен. Вдигането на платна при силен вятър с неопитен екипаж беше чиста глупост.

Снощи реших да съм отново на Zminjak , тъй като съобщаваха за силна бора за петък и исках да съм близо до яхтеното пристанище и да акостирам в яхтеното пристанище, преди вятърът да се усили, което трябваше да е около 14:00 . Този път не успяхме да се съберем на дока, така че отново бяхме на шамандурата и бебето ми се вози с нас до острова в лодката, от която учудващо изобщо не се страхуваше. На Zminjak няма къде да се вози с количка, затова го сложих да спи в кош. Но тази седмица Тадеаш беше изместил времето си за лягане до десет часа, така че пълзеше из целия ресторант на четири крака и се остави да му се възхищават на всички маси и на сервитьорите.

За щастие, върнахме лодката без никакви проблеми и започнахме пътуването си обратно до Прага, което беше разпределено в 3,5 часа за 3 дни. Прекарахме първата нощ в Trakošćan, който е хотел на границата със Словения, с басейн, замък и езеро точно до него. На следващия ден отидохме до Виена и най-накрая се прибрахме в понеделник.

Вкъщи с бебето, което след Covid периода се социализира прекрасно, започна да спи много по-добре и не се притеснява толкова много от смяната на средата.

Пиша тази статия два дни след като пристигнахме и вече планираме друго плаване през следващата година.

След тазгодишното преживяване планирам да доведа някой с мен, който може би ще има дял от лодката безплатно, но винаги ще бъде под ръка за Тадеаш. Със сигурност ще правя още по-кратки преходи, заради другите деца, които основно искат да плуват. Вече го очакваме с нетърпение.

Списък с неща, които трябва да вземете, когато плавате с бебе:

По време на нашето „бебешко“ пътуване използвахме много следните неща за бебето, люлеещият се бебешки хамак (Hojdavak) беше особено полезен.

• Компактна количка
  • Бебешки хамак
  • Бебешки колани (не сме ги използвали нито веднъж)
  • Надуваема лодка като басейн
  • Сгъваем стол за хранене (и него не сме го ползвали много)
  • Бебешки плувен ринг със седалка
  • Чанта с играчки
  • Бебешки комплект за първа помощ
  • Люлка
  • UV шапка и бебешка риза
  • Мрежа за парапета (ненужна от наша гледна точка, Тадеаш не напусна пилотската кабина)
  • Превозвач
  • Бариера за легло

Алена плаваше на Bavaria 46 Cruiser. Разгледайте гамата от тези лодки, подходящи за семейни почивки.

Независимо дали плавате с или без деца, свържете се за най-добрите лодки.