Kur kuģot Horvātijā: atrodiet sev labāko burāšanas maršrutu

Vai plānojat atvaļinājumu ar jahtu Horvātijā, bet nezināt, kur tieši kuģot? Pievienojieties mums, lai iepazītos ar delfīniem, niršanu, pludmalēm un skaistām UNESCO vietām. Mums ir 3 fantastiski 7 dienu maršruti, kurus ir vērts izmēģināt.

Horvātija ir pamatoti pazīstama kā viens no Eiropas labākajiem burāšanas reģioniem. Ar jahtu infrastruktūru , kas ir nepārspējama, jūs vienmēr atradīsit vietu, kur noenkuroties pie bojas vai piestātnes. Turklāt iesācēji un ģimenes ar bērniem varēs pārvarēt nelielos attālumus starp salām un pilsētām. Bet ar tūkstošiem burvju ostu, salu un līču, ko atklāt, kuras ir labākās un kā tās iekļaut vienā nedēļā?

Pieredzējuši jūrnieki var aptvert visu reģionu un var atļauties improvizēt. Mēs vienmēr iesakām iepazīties ar leģendāro jahtu ceļvedi Adriatic 777 ostām un enkurvietām , jo jaunākais izdevums tika publicēts 2018. gadā. Un, protams, jūs visi esat aicināti uz ikgadējo yachting.com 2022. gada Lieldienu burāšanas sanāksmi , kas ir ideāls veids, kā vingrināties un atsvaidzināt savas burāšanas prasmes.

Izmēģiniet kādu no šiem trim burāšanas maršrutiem šogad. Tie ir piemēroti ikvienam no iesācējiem līdz pieredzējušākiem jūrniekiem un sola patīkamu burāšanu, nomaļus līčus, delfīnus, pārsteidzošas tautas tradīcijas un satriecošas UNESCO vietas.

1. Orientēšanās maršruts jaunajiem kapteiņiem: Šibenikas apkārtne

Lielisks brīvdienu maršruts nepieredzējušām komandām un ģimenēm ar maziem bērniem.

Šibenikas līcis ir lieliski piemērots arī jūsu pirmajam individuālajam braucienam kā kapteinis. Maršruts aizvedīs uz salām, kas parasti ir neapdzīvotas, bet kuras patiešām atdzīvojas sezonas laikā. Un jūs noteikti nepalaidīsit garām vietējos restorānus, veikalus, apskates vietas vai muzejus. Tajā ietilpst arī slavenā Krkas nacionālā parka apmeklējums, kā arī laiks nedaudz peldēšanai un atpūtai starp braucieniem. Šajā reģionā var nākties saskarties ar spēcīgākiem ziemeļu vējiem, piemēram, Sirocco vai Bora.

1. diena: Šibenika → Zlarina

Zlarina ir sala, kas slavena ar jūras koraļļu apstrādi. Ierodoties, dodieties uz Luka Zlarinas osta . Tas parasti ir labi aizsargāts no vēja (izņemot Bora un ziemeļu vējus). Šī ir klusa pilsētiņa, kurā nav automašīnu, lai gan dažkārt var dzirdēt kora dziedāšanu vietējā baznīcā.

2. diena: Zlarin → Tijat/Prvić → Tribunj

Tribunj pilsēta sākotnēji tika dibināta uz nelielas salas un vēlāk, pateicoties tilta celtniecībai, izplatījās uz cietzemi. Tās ielas ir pilnas ar vēsturi, un, kad zvejnieki atgriežas no jūras, osta pārvēršas par tirgu. Pa ceļam varat apstāties pamestajā Tijatas salā vai peldēties Prvić pludmalēs .

3. diena: Tribunj → Kaprije/Kakan

Kakanā atrodas populārais Potkučinas līcis , kas nakts laikā var kļūt rosīgāks pludmales bāra dēļ. Otras salas pilsēta Kaprije piedāvā klusākus vakarus. Vienkārši uzmanieties no spēcīgajiem ziemeļu un dienvidu vējiem, kas uzņem spēku ūdeņos starp salām.

Skats uz Šibenikas Svētā Jēkaba katedrāli.

Jēkaba katedrāle Šibenikā.

4. diena: Kaprije/Kakan → Zmajan

Niršanas entuziastiem īpaši patiks Zmajan. Paslēpušies gar vietējo piekrasti, jūs atklāsiet zemūdens alas un rifus, kuros ir daudz jūras dzīvnieku. Ir iespējams noenkuroties līcīs salas dienvidos vai praktiski jebkur citur. Šeit nevajadzētu būt pārāk pārpildītam.

5. diena: Zmajan → Šibenik

Šibenikā varat nedaudz atpūsties un relaksēties, taču nesteidzieties doties ceļā. Palieciet apkārt, lai apbrīnotu vietējo arhitektūru. Noteikti apmeklējiet Sv. Nikolaja cietoksni (kas pārsteidzoši atgādina Bojāra fortu) un Sv. Jēkaba katedrāli , kuras abas ir iekļautas UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.

6. diena: Šibenika → Skradina + Krkas nacionālais parks

Skradin ir viens no ieejas punktiem Krkas nacionālajā parkā. Mums, jūrniekiem, tas ir īpaši interesanti, jo jūs varat noenkuroties jahtu piestātnē un pēc tam doties kruīzā ar kuģīti uz slavenajiem Skradin ūdenskritumiem .

7. diena: Skradin → Šibenik

Pirms atgriešanās ar laivu palutiniet sevi ar mieru, ko piedāvā Krkas upes apkārtne vai Šibenikas ielas.

Skradin ūdenskritumi Krkas nacionālajā parkā.

Skradin ūdenskritumi Krkas nacionālajā parkā. Savukārt kopš 2021. gada peldēšana tur ir aizliegta.

YACHTING.COM PADOMS: Ja esat paņēmis savu automašīnu un izbaudāt kādu no salām tik ļoti, ka vēlaties palikt mazliet ilgāk, vienkārši dodieties uz to. Mājupceļā vienmēr varat apmeklēt Skradinu un Krkas nacionālo parku.

Raksti par Horvātiju, kas jūs varētu interesēt:

2. Apskates maršruts: Dubrovnika-Trogira

Mēreni prasīgs burāšanas maršruts ar garākiem krustojumiem, lai apskatītu apskates vietas: Dubrovnika → Stona → Korčula → Gradaka → Makarska → Omiša → Splita → Trogira

Maršruts ved uz populāriem atpūtas kūrortiem un mazpazīstamām ostām, kurām visiem ir viena kopīga iezīme – neticams skaistums un neskaitāmas apskates vietas . Tā kā ceļojums lielākoties iet pa krasta līniju , tas var būt piemērots pat iesācējiem jūrniekiem, lai gan garāki šķērsojumi to var padarīt nedaudz grūtāku.

Iesācēji jūrnieki , kas tikai sāk savu darbību, bieži vien lieki baidās no krustojumiem. Šie braucieni var aizņemt nedaudz vairāk organizēšanas, un jums būs jākārto atsevišķi braucieni no savas valsts uz ostām, no kurām izbraucat un uz kurām ierodaties. Taču mūsdienās arvien vairāk burātāju un jahtu sieviešu uz galamērķi lido ar lidmašīnu . Ir uzlabojušies arī vilcienu un autobusu savienojumi ar Horvātiju . Ja ceļojat no citām Eiropas daļām, ir pieejami dzelzceļa savienojumi uz Splitu, ar autobusu (Flixbus ir viens no lētākajiem) var nokļūt Šibenikā, Splitā un Dubrovnikā, savukārt Trogira, Splita un Dubrovnika atrodas tikai akmens sviediena attālumā no lidostām. . Neatkarīgi no tā, mēs palīdzēsim jums noorganizēt laivas paņemšanu vienā jahtu piestātnē un atgriešanos citā ar čartera uzņēmumu.

1. diena: Dubrovnika (→ Stona)

Izmantojiet laiku, kad reģistrēšanās laikā rūpīgi pārbaudīsit laivu, izlaižot apkalpi Dubrovnikas vēsturiskajā centrā: vienā lielā UNESCO sarakstā . Palieciet pa nakti Dubrovnikā un izsekojiet Troņu spēles varoņu soļus vai dodieties uz tuvējo ostas pilsētu Stonu , dibināta uz trim cietokšņiem, kurus savieno milzīgas sienas. Reģions ir arī bēdīgi slavens ar savu austeru audzēšanu .

YACHTING.COM PADOMS: ja jums ir laiks, pagariniet savu nedēļu garo braucienu ar papildu 2 vai vairāk dienām krastā. Ja ierodaties ar lidmašīnu, varat apmesties klusajā kūrortpilsētā Cavtat, kas atrodas aptuveni 5 km attālumā no lidostas, un no rīta nokļūt ar autobusu vai prāmi uz Dubrovniku, lai pirms reģistrēšanās apskatītu apskates objektus. Vai līdzīgi ceļojuma beigās Splitā atvēliet papildu dienu, lai izpētītu vietējās apskates vietas (piemēram, Solīnu) un pēc tam ar autobusu vai prāmi atgrieztos Trogirā.

2. diena: Dubrovnika/Stona → Korčula

Pilsēta Korčula uz salas ar tādu pašu nosaukumu dažkārt tiek dēvēta par mini Dubrovniku , un tās skaistums patiešām ir nepārspējams. Pievienojot dzīvajām vietējām tradīcijām, vīnu, olīvām un skaistām niršanas vietām, jūs uzreiz uzzināsit, kāpēc devies tur.

3. diena: Korčula → Gradac

Gradac būs jūsu pirmā piestātne Makarskas Rivjēra . Neliels populārs kūrorts ar izcili skaistām oļu pludmalēm un pieticīgu ostu mazākām laivām un jahtām. Tas lepojas ar rekordlielu saulaino dienu skaitu gadā un romiešu apmetnes paliekām.

Skats uz Dubrovnikas ostu no vecpilsētas mūriem.

4. diena: Gradac → Makarska/Brela/Brač

Dodieties pelnītā atpūtā Makarskas Rivjēras saulainajās pludmalēs. Makarskas piejūras un spa kūrorts ir lieliski piemērots, taču, ja meklējat kaut ko klusāku, brauciet mazliet tālāk uz Brelu . Varat arī nogriezties uz Bračas austrumu krastu un izbaudiet līču vientulību ar to neparastajām pludmalēm.

5. diena: Makarska/Brela/Brač → Omiš

Omiša ir klusa pilsēta ar pārsteidzoši bagātu vēsturi, kas atrodas majestātiskas kalnu aizas ēnā. Šeit varat apbrīnot vēsturiskās ēkas un pilsētas pilis, kā arī Starigradas cietokšņa paliekas un Mirabellas cietoksnis .

6. diena: Omiša → Splita (+ Solin)

Visa Splitas vecpilsēta ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā . Lai apietu visas apskates vietas, būtu nepieciešamas nedēļas, tāpēc iepriekš veiciet izpēti. Bet, ja vēlaties redzēt vēl vairāk, pievienojiet savam maršrutam Solinu , pilsētu, kas no ziemeļiem atrodas blakus Splitai. Ar daudzajiem seno un viduslaiku izrakumiem tā ir viena no Horvātijas nozīmīgākajām arhitektūras teritorijām .

7. Split (+ Solin) → Trogir

Jūsu ceļojums beigsies ar Trogiras UNESCO vietām. Tās vēsturiskais centrs ir arī iekļauts kultūras mantojuma sarakstā, un tas pamatoti ir viena no visvairāk apmeklētajām Dalmācijas pilsētām (lai gan lidostas tuvumam var būt nozīme).

Senās Salonas pilsētas drupas mūsdienu Solinā.

YACHTING.COM PADOMS. Ja esat pie stūres, kāpēc gan neieplānot 14 dienas uz jahtas? Pirmajā nedēļā brauciet pa šo maršrutu pretējā virzienā no Trogiras vai Splitas uz Dubrovniku. Pēc tam otrajā brauciet pa Kotoras līci Melnkalnē, atgriežoties Dubrovnikā. Ja jūs uztraucaties, ka jūsu apkalpe nevarēs pavadīt vēl vienu nedēļu uz kuģa, ņemiet vērā, ka uz ilgākiem čarterreisiem jūs varat nomainīt apkalpi pēc nedēļas. Mēs ar prieku noorganizēsim garākus čarterreisus, pārbraucienus un pat apkalpes maiņu ar čarterreisu kompāniju.

3. Atvaļinājums burāšanā ar visu: lielākas salas tūre no Pulas

Uzlabotāks maršruts ar garāku burāšanu tiem, kam patīk daba un privātums: Pula → Susak → Silba/Premuda → Rab → Krk → Cres → Pula

Šis maršruts ir ideāls dzīvīgu, ar kultūru bagātu ostu, neskartu lauku ainavu un pamestu līču sajaukums. Tas galvenokārt ir paredzēts pieredzējušākiem jūrniekiem, kuri nebaidās no garākiem braucieniem prom no cietzemes un kuriem patīk noenkuroties gan līcī , gan pie bojas vai piestātnes. Katra sala šeit ir kaut kas īpašs, un jūs būsiet arī vienā no Horvātijas bēdīgi slavenajiem vīna reģioniem.

1. diena: Pula

Pula ir dinamiska pilsēta, viena no lielākajām Horvātijā, kur satiekas senais un modernais. Romieši atstāja aiz sevis vairākus satriecošus senos pieminekļus, jo īpaši nocietinājumu drupas un amfiteātri, kur agrāk notika gladiatoru cīņas.

2. diena: Pula → Susak

Susak sala ir maza, taču tā joprojām ir pilna ar apskates objektiem, un parasti Horvātijai tai ir smilšainas pludmales. Vietējiem iedzīvotājiem , susakiem, ir atšķirīga kultūra, kas aptver pat viņu dialektu. Tie, kas emigrēja pirms komunisma, un viņu pēcnācēji katru gadu atgriežas festivālā, kas svin viņu izcelsmi un kopības sajūtu. Šajās dienās var redzēt sievietes skaistos, krāsainos tradicionālajos tērpos.

3. diena: Susak → Silba/Premuda

Premudu un Silbas salas atrodas blakus viena otrai. Premuda ir īpaši slavena starp nirējiem, kuri dodas uz klinšu veidojumu, kas pazīstams kā Katedrāle ar dzīvības pilnām zemūdens alām . Turpretim mierīgajai un idilliskajai Silbai ir mīlestības salas reputācija.

Cres sala ar neskartajiem ūdeņiem, pludmalēm un dabu.

Nepalaidiet garām Cres salu, ja vēlaties apmeklēt vienu no skaistākajām pludmalēm Eiropā.

4. diena: Silba/Premuda → Rab

Smilšaino pludmaļu skaits Rabas salā pārspēj rekordus Adrijas jūrā. Ne tikai tas, ka šīs pludmales ir elpu aizraujošas. Šī sala ir patvērums jūrniekiem, ūdens sporta entuziastiem un (uzmanieties!) nūdistiem . Arī pati Rabas pilsēta apmierinās jūsu ekskursiju vajadzības.

5. diena: Rab → Krk

Viena no lielākajām salām Adrijas jūrā, Krkā ir viss, ko vien iespējams brīvdienās: pludmales kūrorti, saglabājusies senā horvātu arhitektūra un vīna un olīveļļas ražošanas tradīcijas. Jūs varat noenkuroties gandrīz jebkur, bet Punata ir klasiska vieta, un vietējo līci rotā Košljun saliņa ar franciskāņu klosteri.

6. diena: Krk → Cres

Cres sala iepriecinās visus īstos dabas mīļotājus. Apgādājot visu salu ar saldūdeni, aizsargājamais Vranas ezers ir absolūti neskarts. Uz salas atrodas divi ornitoloģiskie rezervāti , kuros ligzdo reti sastopamais grifons. Ūdeņi ap Cres un blakus esošās Losinjas salas ir arī aizsargāts patvērums pudeldeguna delfīniem . Lubenices pludmale smaragda līcī Sv. Ivans tiek uzskatīts par vienu no skaistākajiem Eiropā.

7. diena: Kresa → Pula

Jūs esat savā galamērķī. Atgriezieties ar laivu un dažas stundas pastaigājieties pa Pulas ielām, pirms dodaties mājās.

Pulas amfiteātris tika uzcelts romānikas periodā un tika izmantots gladiatoru cīņām.

YACHTING.COM PADOMS: kuģojot ar maziem bērniem , mēs iesakām izvēlēties maršrutu pretējā pusē, gar Istras rietumu krastu (Pula, Brijuni, Rovinj, Vrsar, Poreč, Novigrad). Tas nav prasīgs, ar īsiem krustojumiem, senām pilsētām un skaistām pludmalēm.

Laivu brīvdienas Horvātijā ir mūsu sirdīs. Sazinieties, mēs ar prieku izplānosim jums vienu.