Kaptan anne seyir defteri: bir bebekle yelken

Kaptan Alena, deneyimsiz bir mürettebat ve on aylık bir bebekle yaptığı yelken gezisinden deneyimlerini ve izlenimlerini anlatıyor. Benzer bir mürettebata sahip bir tekneye gidiyorsanız, onun (günlük) kitabından bir sayfa alın.

Kaptan Alena, on aylık oğlu Tadeáš ve çocuklarla dolu deneyimsiz bir mürettebatla kaptan olarak tekneye bindi. Bebekle deniz yolculuğu nasıldır? Ve yanınıza ne almalısınız? Onun deneyimini okuyun.

Bu kadar küçük bir bebekle tekneye binmek muhtemelen her zaman zor olmuştur, ancak son deneyimlerimden sonra, aynı anda hem anne hem de kaptan olmanın daha da zor olduğunu söylemeliyim. Ve daha önce hiç tekneye binmemiş bir mürettebata sahip olmak. Toplamda 5 yetişkin ve 5 çocuktuk (10 ay, 8 yıl, 11 yıl ve 17 yıl). Bavyera 46 Cruiser kiraladık.

Ayrılmadan önce, mümkün olduğunca başkalarının bilgi, tavsiye ve deneyimlerini okumaya ve araştırmaya çalıştım. Sadece kendimi olabildiğince iyi hazırlamak için. Bununla birlikte, her zaman kaptan olan ve gemide küçük bir bebekle deneyimi olan erkeklerle konuştum, ancak her zaman orada güvenecekleri bir anneleri vardı. Bana gerçekten ne kadar fark yarattığını gösteren sadece kendim yapma eylemiydi.

Yelken tatili yaklaşırken, az önce kendime izin verdiğim şey için büyük bir beklenti, tam bir korku ve pişmanlık duygusu arasında gidip geldim, sonra sakinleşip tekrar dört gözle bekliyorum.

Bebek nedeniyle bir gece ve bir gün erkenden Hırvatistan'a gidiyorduk. Marinada bir gece için bir daire ayırtmıştık. Yolculuk şaşırtıcı derecede sessizdi, Tadeáš gece boyunca uyuyabildi, bu yüzden Prag-Pirovac gezisini 10 saatte yaptık.

Ve sonra kıyamet koptu . Ve bununla, arabadan daireye kadar her şeyi sürükleyen ve bir bebeği yöneten yaklaşık 35 derecelik cehennem sıcağından bahsediyorum. Ama başardık ve günün geri kalanını çam ağaçlarının gölgesinde küçük bir kumsalda geçirdik.

Cumartesi ve Pazar (yani teknede 1. ve 2. gün) benim açımdan kesinlikle en kötüsüydü. Cumartesi günü sabah 10'da tüm eşyalarımızla birlikte daireden çıkmamız gerekiyordu (otopark marinadan yaklaşık 15 dakikalık yürüme mesafesindeydi) ve akşam 6'ya kadar tekneyi alamadık. Bu yüzden eşyalarımızı korurken hokkabazlık yapmak zorunda kaldık, daha büyük çocukları eğlendirmek, kiralama ofisinde sırada beklemek, check-in yapmak ve hepsini annesine yapıştırılmış bir bebekle, ben, sıcaktan ve tamamen değişen manzaradan ölmek zorunda kaldık. .

Tekneyi devraldıktan sonra, bir saat uzaklıkta, restoranı ve iskelesi olan bir ada olan Zminjak'a yelken açmaya karar verdik ve bu çok güzel oldu. Böylece bütün sabah çocuklar tekneden yüzdüler, kürek sörfü yaptılar ve hatta Tadeáš'a denize daldık. Ne yazık ki, tüm hafta boyunca oldukça soğuktu, bu nedenle diğer her "yüzme", gemide ılık suyla dolu bir sandaldaydı.

YACHTING.COM İPUCU: Küçük çocuklarla yapacağınız tekne tatilinizi hem güvenli hem de eğlenceli hale getirmek için uyulması gereken temel kurallar nelerdir? Anahtar, doğru güvenlik ekipmanını seçmek, rotayı uyarlamak ve tüm aileyi düşünerek bir tekne seçmektir. Nasıl olduğunu öğrenmek için makalemize göz atın — Çocuklarla yelken: hepinizi nasıl güvende ve mutlu tutabilirsiniz .

Öğle yemeğinden sonra Tribunj'a üç saatlik bir yolculuk yaptık ve çok zorlayıcıydı. Dümeni, dümeni kullanmak isteyen çocuklara (11 yaşında) verdim ama sürekli gözetlemem gerekiyordu ve oğlum benimle birlikte olmak istediği için ağlıyordu ama aynı zamanda oynamak ve güverteye tırmanmak istiyordu. Güçlü bir yandan rüzgar ve çalışmayı reddeden bir pervane ile Tribunj'daki kasaba iskelesine inerek her şeyi bitirdik.

Her kaptan, yanaşma tam olarak işe yaramadığında durumu bilir. Oldukça stresli. Bir sonraki teknede yan yanaydık, iskeleden sürüklenerek ve demirlemeyi almaya çalışmakla uğraşıyorduk (deneyimsiz bir mürettebatım olduğunu hatırlıyorum), histerik ve çok yüksek sesle ağlayan bir bebekle. O akşam Tribunj'da dolaştım, bunu yaşadığım için kendime küfrettim ve kendi çocuğuma zarar verdiğim için suçlu vicdanımı işledim.

Neyse ki, ertesi gün her şey sihir gibi döndü ve aniden her şey iyi hissetmeye başladı - bebeğim bile gülmeye ve tekrar eğlenmeye başladı. Tadeáš'ın evde olduğundan çok daha fazla gündüz uykuya teknede ihtiyacı olduğunu keşfettim. Yanımızda salıncak getirmiştik ve uykulu bir bebek mutlu bir bebeğe eşittir. Yelkenimizi o anda ve orada uyuyacak şekilde planlamaya başladım. Tadeáš'ın sallandığı, yüzebildiğimiz ve çocukların teknenin arkasındaki ipte çekilebildiği bir saat veya daha fazla zamanımız olurdu.

YACHTING.COM İPUCU: Çocuklar ve bir yelkenli tekne mi? Merak etme. Çocuklarınız gemide olmaya ne kadar erken alışırsa, siz de o kadar çok denize açılabilecek ve ailece yelken yapmanın keyfini gerçekten çıkarabileceksiniz. Kendi deneyimlerimize göre, çocukların bir tekneye ait olduğuna ikna olduk. Çocuklar suda oynamayı, yüzmeyi ve çoğu zaman yelken yapmaktan hoşlanırlar. Küçükleriniz için durum böyle değilse, umutsuzluğa kapılmayın - onlara biraz yardım edin. Seyahat planınızı çocuğunuzun ihtiyaçlarına göre uyarlayın ve macera dolu unutulmaz bir tatilin keyfini çıkarın. Sadece sizin için denenmiş ve test edilmiş kendi ipuçlarımızın bir listesini hazırladık — Uçakta çocuklar varken: Pürüzsüz yelken için 4 temel ipucu .

Bir yüzme noktası ile rahatça yelken

Ayrıca, Tadeáš'ın çok daha fazla bakıma ihtiyacı olduğu ortaya çıktı (muhtemelen bir güvenlik hissi için), bu yüzden dümende genç dümencileri kontrol etmek için çok zaman harcadım. Geçişleri en fazla 3 saat sürecek şekilde planladım. Çok fazla yelkenle ilgili değil, yüzmeyle ilgili bir seyirdi. Yelkeni (cenova) sadece bir kez kaldırdık.

Deniz sakin olsaydı ve teknenin arkasında yüzebiliyor olsaydınız, 3 saatlik geziyi çocuklarla yapabilirdiniz çünkü biz onu yüzme ile karıştırdık. Ancak Rogoznica'dan Vodice'ye giderken Jugo güçlü bir şekilde esiyordu ve epeyce büyük dalgalar vardı. Yani teknede yüzmek söz konusu değildi, ayrıca 8 yaşındaki denizcimiz alabora olacağımızdan korkuyordu. Bu yüzden yolculuk çocuklar için çok uzundu.

Ev için rota belirleme

Benzer şekilde, Prvić'ten Zminjak'a sondan bir önceki gün, Bora'ya karşı gittik ve mürettebat biraz sıkıldı. Deneyimsiz bir ekiple kuvvetli rüzgarlarda yelken açmak tamamen saçmalıktı.

Geçen gece, Cuma günü için güçlü bir Bora bildirdikleri için tekrar Zminjak'ta olmaya karar verdim ve saat 14.00 civarında olması gereken rüzgar yükselmeden önce yat limanına yakın olmak ve yat limanına yanaşmak istedim. . Bu sefer iskeleye sığamadık, bu yüzden tekrar şamandıradaydık ve bebeğim, şaşırtıcı bir şekilde hiç korkmadığı botta bizimle adaya gitti. Zminjak'ta bebek arabasına binecek yer yok, ben de onu bir taşıyıcıda uyuttum. Ama bu hafta Tadeáš yatma saatini saat ona itmişti, bu yüzden tüm restoranı dört ayak üzerinde sürünerek tüm masalarda ve garsonlar tarafından beğenilmesine izin verdi.

Neyse ki tekneyi sorunsuz bir şekilde iade ettik ve 3 güne 3,5 saate yayılan Prag dönüş yolculuğumuza başladık. Slovenya sınırında bir otel olan Trakošćan'da ilk gecemizi hemen yanında havuzu, kalesi ve gölü olan bir otel olarak geçirdik. Ertesi gün Viyana'ya gittik ve nihayet Pazartesi günü evdeydik.

Covid döneminden sonra güzelce sosyalleşen, çok daha iyi uyumaya başlayan ve ortam değişikliğine pek aldırmayan bebekle evde.

Bu yazıyı buraya geldikten iki gün sonra yazıyorum ve şimdiden gelecek yıl başka bir yelken gezisi planlıyoruz.

Bu yılın deneyiminden sonra, belki de tekneden ücretsiz pay alacak ama Tadeáš için her zaman hazır olacak birini yanımda getirmeyi planlıyorum. Daha çok yüzmek isteyen diğer çocuklar için kesinlikle daha kısa geçişler yapacağım. şimdiden sabırsızlıkla bekliyoruz.

Bebekle denize açılırken alınması gerekenlerin listesi:

"Bebek" yolculuğumuzda bebek için aşağıdaki eşyalardan çokça faydalandık, özellikle sallanan bebek hamak (Hojdavak) çok faydalı oldu.

• Kompakt bebek arabası
  • Bebek hamak
  • Bebek koşum takımı (bir kez kullanmadık)
  • Havuz olarak şişme bot
  • Katlanır mama sandalyesi (biz de pek kullanmadık)
  • Koltuklu bebek yüzme simidi
  • oyuncak çantası
  • Bebek ilk yardım çantası
  • Sallanmak
  • UV şapka ve bebek gömleği
  • Korkuluk için ağ (bizim açımızdan gereksiz, Tadeáš kokpitten ayrılmadı)
  • Taşıyıcı
  • Yatak bariyeri

Alena, Bavaria 46 Cruiser'da yelken açıyordu. Aile tatilleri için uygun olan bu tekne çeşitlerine göz atın.

İster çocuklu ister çocuksuz yelken açın, en iyi tekneler için iletişime geçin.