Πώς να αντιμετωπίσετε ένα ιστιοφόρο που καταστρέφει

Σπασμένο κατάρτι σε συνδυασμό με κακοκαιρία; Τώρα αυτό είναι ένα δύσκολο σενάριο. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσετε ένα τόσο εξαιρετικό ατύχημα; Πώς το αντιμετώπισε ο κυβερνήτης ενός ιστιοπλοϊκού ταξιδιού στο Λιπάρι όταν συνέβη στη θάλασσα και ποια ήταν η εμπειρία του πληρώματος; Θα μπορέσει ποτέ να πλεύσει ξανά το γιοτ;

Ο Jirka Pacák είναι ένας έμπειρος καπετάνιος και σπάνια έπιανε απροσεξία — ούτε καν όταν κατέρρευσε ένα κατάρτι στο ιστιοπλοϊκό του στο δρόμο για τα Αιολικά Νησιά κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος ιστιοπλοΐας. Πώς έλυσε αυτή την κρίση μέχρι τώρα από την ηπειρωτική χώρα και ποια ήταν η συμβουλή του στο πλήρωμα; Δυστυχώς, αυτό το είδος περιστατικού μπορεί να συμβεί περιστασιακά όταν βρίσκεστε στη θάλασσα, επομένως θα σας μάθουμε πώς να εντοπίσετε ένα πιθανό πρόβλημα ακόμη και πριν ξεκινήσετε το πανί και τι να κάνετε αν συμβεί το χειρότερο.

Ξεκινώντας ένα άγριο ταξίδι στα Αιολικά νησιά

Ξεκινήσαμε την Παρασκευή το απόγευμα, αφού είχε βραδιάσει. Δεν ήθελα να περιμένω το πρωί. Από Κυριακή έως Δευτέρα προβλεπόταν αισθητή επιδείνωση του καιρού από τα νότια και έτσι ήθελα να φτάσω στην απάνεμη μαρίνα στο Λιπάρι το συντομότερο δυνατό.

Αν περιμέναμε, ο χειρότερος καιρός θα μας είχε χτυπήσει στη διαδρομή. Είχαμε τουλάχιστον 21 ώρες ιστιοπλοΐας μπροστά μας, πολύ περισσότερες αν νικούσαμε προς τον άνεμο. Ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα προηγμένο ιστιοπλοϊκό ταξίδι, σχεδιάζονται πιο δύσκολες καταστάσεις για να δοκιμάσει το πλήρωμα .

Το Yachting στα νησιά Lipari είναι από τα πιο όμορφα Yachting στα νησιά του Αιόλου, μια από τις πιο όμορφες τοποθεσίες

ΣΥΜΒΟΥΛΗ YACHTING.COM: Αποδεχτείτε την πρόκληση του θεού των ανέμων, Aiola, και ζήστε την έκρηξη της αδρεναλίνης των Αιολικών Νήσων. Τα νησιά του Αιόλου (μερικές φορές αναφέρονται ως Νήσοι Λίπαρι) βρίσκονται ανοιχτά της Σικελίας στα νότια του Τυρρηνικού Πελάγους και ονομάζονται προς τιμή του Ρωμαίου θεού των ανέμων, Αιόλα. Το αρχιπέλαγος αποτελείται από επτά μεγαλύτερα ηφαιστειακά νησιά και έναν αριθμό μικρότερων βράχων.

Ξαφνικά, κατά τη διάρκεια της νύχτας, ακούστηκε ένας γδούπος στο κατάστρωμα

Μοίρασα τις εργασίες και καθώς δεν υπήρχε αξιοπρεπής άνεμος, κινηθήκαμε αντίθετα με τον άνεμο. Τα πανιά ήταν κάτω. Η διέλευση ήταν λίγο άγρια λόγω των κυμάτων, κάποιοι από το πλήρωμα έκαναν εμετό, αλλά κατά τα άλλα, όλα κύλησαν ομαλά. Το Σάββατο γύρω στις 2 η ώρα είχαμε μόνο τα τελευταία 45 NM για να πάμε.

Ξαφνικά ακούστηκε ένας δυνατός γδούπος στο κατάστρωμα. Έτρεξα αμέσως έξω στο κατάστρωμα. Ένα σάβανο είχε χαλαρώσει και κοπανούσε άγρια στον άνεμο, κρεμασμένο σαν νεράκι. Κοίταξα αμέσως να δω τι είχε συμβεί, νομίζοντας ότι το σάβανο είχε απαγκιστρωθεί όταν ο ιστός χτυπήθηκε από τα κύματα.

Κατέρρευσε κατάρτι στο κατάστρωμα Κατέρρευσε κατάρτι στο κατάστρωμα

Αλλά κοιτώντας ψηλά, όλα έμοιαζαν απόλυτα φυσιολογικά, τίποτα άλλο δεν είχε χαλαρώσει ή πέσει. Μετά ακούστηκε άλλος ένας αχνός γδούπος και ο ιστός άρχισε να καταρρέει. Προσγειώθηκε στον ψεκαστήρα, έπεσε στον πρυμναίο κάδο και βυθίστηκε στο νερό.

Εκείνη τη στιγμή υπήρχαν 3 άτομα, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου στο κατάστρωμα - ο ένας στο τιμόνι, ακριβώς εκεί που έπεσε. Ευτυχώς, κανείς δεν τραυματίστηκε . Αν βρισκόμασταν σε μια καταιγίδα κάτω από πανιά, θα ήταν πολύ χειρότερα.

Τι κάναμε αμέσως μετά την πτώση του ιστού

Αμέσως πέρασα σε ουδέτερο. Στη συνέχεια, το σκάφος στράφηκε προς τα κύματα και άρχισε να κουνιέται. Όπως ήταν φυσικό, ο ιστός άρχισε να κινείται απότομα και απείλησε να παρασύρει κάποιον στη θάλασσα, να κουμπώσει ή να καταστρέψει το σκάφος.

Ήταν απαραίτητο να ακινητοποιηθεί γρήγορα ο ιστός. Ήταν μπλοκαρισμένο στο boom vang και γύρω του υπήρχαν ξάρτια. Το μπουμ βρισκόταν στο κόκπιτ, είχε πέσει πάνω στα ντουλάπια του πιλοτηρίου και υπήρχαν πράγματα στο δρόμο παντού. Ο φλόκος και ο κύλινδρος σκίστηκαν και ήταν μισοί στο νερό.

Ένας ραγισμένος ιστός προκάλεσε την πτώση του ιστού Μια σπασμένη προεξοχή προκάλεσε την πτώση του ιστού

Γιατί έπεσε ο ιστός; Η ισχυρή ατσάλινη προεξοχή που διατρέχει τον κύλινδρο γουναρίσματος και συνδέει τον κύλινδρο γουναρίσματος και τον ιστό είχε σπάσει. Ο ιστός δεν είχε σπάσει, αλλά είχε βγει ελεύθερος στη φτέρνα και είχε μετατοπιστεί εντελώς. Ίσως το υλικό να ήταν ελαττωματικό, ίσως η πρόβλεψη να ήταν «παρελθόν». Γιατί λοιπόν δεν έπεσε αμέσως; Πιθανότατα να το κρατούσε ψηλά η φυλή της Γένοβας .

Πώς ένα από το πλήρωμα αντιλήφθηκε την πτώση του ιστού

«Μετά τη νύχτα και το πρωί, κοιμόμουν στον υπνόσακο μου, απολάμβανα μια στιγμή ηρεμίας και τελικά ένιωθα καλά μετά από μια μικρή ανώμαλη νύχτα. Ο κινητήρας μόλις γουργούρισε. Τα κύματα έγιναν λίγο μικρότερα και μακρύτερα.

Ξύπνησα από έναν περίεργο ήχο κροτάλισμα από πάνω μου. Έπειτα, ένας θαμπός γδούπος ακριβώς πάνω από τη δεξιά πίσω καμπίνα μου. Ο κινητήρας κόπηκε. Μια στιγμή ησυχίας. Αμέσως κατάλαβα ότι είχαμε απογοητευτεί.

Μετά από μια στιγμή σοκ, άρχισα να ντύνομαι. Ο κόσμος μιλούσε κανονικά στο κατάστρωμα. Το σκάφος δεν έπαιρνε νερό. Πέρασα με το ζόρι στο κατάστρωμα πέρα από τον κατεστραμμένο ψεκαστήρα.

Ο πλοίαρχος βρισκόταν ήδη στο κατάστρωμα με τους ναύτες που ήταν εκεί όταν κατέρρευσε ο ιστός. Η πρώτη ερώτηση του κυβερνήτη: Είναι όλοι καλά; Ναί. Κανείς στη θάλασσα; Όχι. Ο κυβερνήτης το χειρίστηκε θαυμάσια».

Να κόψεις ή να μην κόψεις πεσμένο ιστό

Μια επιλογή ήταν να κόψετε αμέσως τον ιστό και να τον ξεφορτωθείτε. Καθώς πλησίαζε το βράδυ και η επιδείνωση του καιρού, δεν υπήρχε πολύς χρόνος για συζήτηση. Έκανα έκπτωση σε αυτήν την ιδέα για διάφορους λόγους και χαίρομαι που το έκανα.

Έτσι αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να τραβήξουμε το κατάρτι πάνω στο σκάφος και να το ασφαλίσουμε . Χρησιμοποίησα την άγκυρα για να τον ελιγμούς. Προσαρτήσαμε τη φτέρνα του ιστού σε αυτό χρησιμοποιώντας σχοινιά και διάφορες πιθανότητες και άκρες. Πέταξα την αλυσίδα και σήκωσα το κατάρτι στο κατάστρωμα.

Καταρρέει κατάρτι δεμένο στο πλάι του σκάφους Καταρρέει κατάρτι δεμένο στο πλάι του σκάφους

Καταφέραμε να το μετακινήσουμε ελαφρώς, αλλά όχι περισσότερο. Ένας από τους διανομείς πιάστηκε στα κάγκελα. Και τώρα τι? Το κατάρτι εξακολουθούσε να δονείται και υπήρχε κίνδυνος να πέσει στο νερό. Το στερεώσαμε σε μια σφήνα και αναζητήσαμε εργαλεία για να ελευθερώσουμε τον διανομέα. Εν τω μεταξύ, τα παιδιά αφαίρεσαν το boom vang (ευτυχώς δεν ήταν υδραυλικό ή θα υπήρχε παντού λάδι). Ακόμα κι έτσι, ήταν όλοι βρώμικες.

Ξεβιδώσαμε επίσης τη μπούμα και το τοποθετήσαμε στην πλευρά της θύρας. Ωστόσο, δεν μπορέσαμε να ελευθερώσουμε τον διανομέα. Ήθελα να λυγίσω το κιγκλίδωμα και να απαγκιστρώσω τον διανομέα. Ο χρόνος τελείωνε. Εάν ο καιρός είχε επιδεινωθεί θα ήταν πραγματικό πρόβλημα, εξ ου και η ανάγκη για ταχύτητα. Τα πράγματα θα μπορούσαν πάντα να γίνονται χειρότερα .

Στη συνέχεια δέσαμε το κατάρτι στο πλάι και με τη βοήθεια του βαρούλκου το τραβήξαμε λίγο πιο πάνω. Τελικά, καταφέραμε να πάρουμε το μεγαλύτερο μέρος του στο σκάφος και το κομμάτι που κρέμονταν από πάνω (περίπου 7 μέτρα) παρέμεινε πάνω από την επιφάνεια του νερού και βυθίστηκε μόνο εν μέρει στα κύματα. Το σκάφος ήταν προφανώς πιο εύκολο στο τιμόνι τώρα. Ο κύλινδρος και το υπόλοιπο κατάρτι ήταν σχεδόν στο κατάστρωμα.

Γραμμές και σάβανα που βρίσκονται γύρω από τον ιστό Γραμμές και σάβανα που βρίσκονται γύρω από τον ιστό

Κόψαμε επίσης την αρματωσιά για τρέξιμο (ανυψωτικό κάλυμμα, ιπποδρόμιο, ιστιοπλοϊκό και φλόκο και κόψαμε ακόμη και τα φύλλα στη φτέρνα και τα τραβήξαμε μέσα). Τραβήξαμε σφιχτά όλες τις ατσάλινες γραμμές, ώστε δεν υπήρχε περίπτωση να πλησιάσουν την προπέλα.

Στοιβάσαμε τα κομμένα κομμάτια στα ντουλάπια του πιλοτηρίου . Υπάρχει πάντα η πιθανότητα να συμβεί κάτι άλλο (για παράδειγμα, MOB) και να σας πιάσουν όλα τα πράγματα που απομένουν στο δρόμο. Ακόμη και όταν δεν υπάρχει πολύς χρόνος αυτή τη στιγμή, καλό είναι να το έχετε υπόψη σας. Μας πήρε περίπου μιάμιση ώρα για να το λύσουμε.

Χρήσιμες συμβουλές για γιοτ:

Δεν υπάρχει ραδιόφωνο ή σήμα στη θύρα επαφής...

Λόγω της θέσης της κεραίας VHF στον κατεστραμμένο ιστό, δεν μπορούσαμε πλέον να χρησιμοποιήσουμε το ραδιόφωνο . Κάθε ναυτικός πρέπει να το γνωρίζει και να το σχεδιάζει. Αν υπήρχε τραυματισμένο μέλος του πληρώματος, θα είχαμε πρόβλημα να καλέσουμε βοήθεια. Δεν υπήρχε καν σήμα GSM.

Καθώς ο καιρός βελτιωνόταν, ήταν δυνατό να συνεχίσουμε, έτσι συνεχίσαμε το ταξίδι περίπου 45 NM στο Λιπάρι . Η Παναρέα και το Στρόμπολι ήταν πιο κοντά, αλλά δεν θα ήμασταν προφυλαγμένοι από τα κύματα εκεί. Υπήρχε ενσωματωμένο GPS, οπότε δεν ήταν πρόβλημα. Έδειξε την ώρα άφιξής μας γύρω στις 9 μ.μ.

Όταν λάβαμε σήμα GSM , επικοινωνήσαμε με τη μαρίνα στο βορειοανατολικό Λιπάρι, ώστε να μας κάνουν χώρο. Ήρθαν να μας συναντήσουν και μάλιστα μετακίνησαν μερικές βάρκες για να μας κάνουν χώρο. Δέσαμε πλώρη στον πλωτήρα και δέσαμε ένα φως που αναβοσβήνει στον ιστό, ώστε να μην το χτυπήσει κανείς.

Σκάφος με σπασμένο κατάρτι αγκυροβολημένο στη μαρίνα Σκάφος με σπασμένο κατάρτι αγκυροβολημένο στη μαρίνα

Πώς αντιμετώπισαν το ατύχημα η ναύλωση και οι ασφαλιστικές εταιρείες;

Στείλαμε ένα μήνυμα κειμένου στην εταιρεία ναυλώσεων εκείνο το βράδυ και μέχρι το πρωί υπήρχε μια πολυάσχολη ανταλλαγή μεταξύ του yachting.com και της Ιταλίας. Ένα σκάφος αντικατάστασης έπρεπε να φτάσει το απόγευμα της Τρίτης. Ο καπετάνιος έφυγε από το Tropea, αλλά μετά από 20 NM - περίπου στα μισά του δρόμου - έπρεπε να γυρίσει πίσω . Ο Ιταλός καπετάνιος αξιολόγησε την κατάσταση και θεώρησε ότι η συνέχιση του ταξιδιού ήταν πολύ επικίνδυνη.

Μία από τις χειρότερες καταιγίδες στην Ιταλία εδώ και πολλά χρόνια Μία από τις χειρότερες καταιγίδες στην Ιταλία εδώ και χρόνια

Προσωπικά, δεν βρήκα τον καιρό τόσο κακό, αλλά στην Ιταλία ήταν μια από τις χειρότερες καταιγίδες για αρκετά χρόνια — βύθισε ακόμη και ένα πλοίο. Το σκάφος αντικατάστασης έφτασε επιτέλους, η ασφαλιστική εταιρεία κάλυψε τα πάντα . Λόγω αυτού και της κακοκαιρίας, το πλήρωμα πέρασε ένα απρογραμμάτιστο διήμερο στο Λίπαρι, αλλά καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τελικά το προχωρημένο ταξίδι ιστιοπλοΐας.

Χαίρομαι που σώσαμε τον ιστό . Η συναλλαγή με τις ασφαλιστικές και ναυλωμένες εταιρείες ήταν απλή και χωρίς προβλήματα. Αν υπήρχε κάποιου είδους πρόβλημα, θα το είχα θυσιάσει, φυσικά, αλλά ούτε αυτή είναι μια γρήγορη και εύκολη λύση.

Ως κυβερνήτης, θέλω να ευχαριστήσω όλο το πλήρωμα για την υπομονή, το θάρρος και την έμπρακτη βοήθεια και για την υποστήριξη του yachting.com. Χάρη σε όλα όσα καταφέραμε να το ξεπεράσουμε μαζί. – Jirka Pacák

Πώς ένιωσαν τα μέλη του πληρώματος για αυτό;

Προσωπικά, εξέλαβα αυτό το περιστατικό ως μια μεγάλη ιστιοπλοϊκή εμπειρία.
Όταν συμβαίνει κάτι, πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κοινή λογική σας για να κρίνετε την κατάσταση. Χωρίς πανικό. Βρείτε μια λύση. Πάρε μια απόφαση. Χρησιμοποιήστε τις δεξιότητες κάθε μέλους του πληρώματος και διορθώστε το πρόβλημα όσο το δυνατόν πιο απλά.

Παραδόξως, το βλέπω ως μια πραγματικά χρήσιμη μαθησιακή εμπειρία. Κανείς δεν τραυματίστηκε. Το μοτέρ του σκάφους δούλευε, είχε αρκετά καύσιμα. Πόσοι ναυτικοί στον κόσμο έχουν την τύχη να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο γεγονός; Ως εμπειρία, ήταν ανεκτίμητο.

Είναι αλήθεια ότι θα μπορούσε να είχε τελειώσει τελείως διαφορετικά. Αλλά αυτά είναι απλώς «τι-αν». Αυτή είναι η ιστορία του σπασμένου ιστού.

Διασχίζοντας συμμετέχων

Εν ολίγοις, σε προχωρημένα ταξίδια ιστιοπλοΐας, τα πληρώματα αντιμετωπίζουν συχνά δύσκολες καταστάσεις και για πολλούς είναι σαν «κολέγιο γιοτ». Φυσικά, δεν ενθουσιάζονται όλοι οι συμμετέχοντες όταν τίθενται σε κίνδυνο και προτιμούν να αποφεύγουν αυτές τις καταστάσεις.

Ήταν μια καταστροφή, αλλά ήμασταν πραγματικά τυχεροί που όλα τελείωσαν καλά και δεν υπήρξαν θύματα. Ωστόσο, θα είχα χάσει ευχαρίστως αυτή τη συνάντηση για να ζήσω ένα πιο «κανονικό» σενάριο γιοτ.

Σκάφος με πεσμένο κατάρτι στη μαρίνα Σκάφος με πεσμένο κατάρτι στη μαρίνα

Πώς να αποτρέψετε ένα ατύχημα σε ένα ιστιοφόρο και τι να κάνετε εάν βρεθείτε σε παρόμοια κατάσταση;

• Τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά σε οποιοδήποτε ταξίδι ιστιοπλοΐας και είναι σημαντικό να μην το χάσετε ποτέ από τα μάτια σας.
  • Η γρήγορη επίλυση των ζητημάτων είναι σημαντική, αλλά πρέπει πάντα να παραμείνετε ήρεμοι και να αποφύγετε τον πανικό .
  • Κάθε φορά που συμβαίνει ένα ατύχημα, βάλτε το σκάφος στη ουδέτερη θέση και αφαιρέστε τυχόν χαλαρά μέρη , ώστε να μην πιαστεί τίποτα στην προπέλα. Οποιαδήποτε επιδείνωση της κατάστασης (καιρικές συνθήκες, άλλο ατύχημα) μπορεί να αποβεί μοιραία εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον κινητήρα. Εάν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε τον κινητήρα (το σκάφος κατευθύνεται προς έναν ύφαλο), όπισθεν — η πρύμνη είναι «καθαρότερη» και η πιθανότητα να πιαστούν πετονιές στην προπέλα είναι μικρότερη.
  • Ακόμα κι αν ακούγεται προφανές, είναι πολύ σημαντικό να επιθεωρήσετε διεξοδικά το σκάφος πριν το παραλάβετε.
  • Ελέγξτε επίσης τα εργαλεία που θα χρειαστείτε (σάβανα κ.λπ.). Αποκτήστε το δικό σας αν πλέετε συχνά.
  • Λάβετε υπόψη ότι είναι εύκολο να χάσετε την ραδιοφωνική επικοινωνία .
  • Προετοιμαστείτε εγκαίρως για την επιδείνωση του καιρού — διπλώστε το πάνω μέρος του μπιμίνι, ασφαλίστε σωστά τη λέμβο και τοποθετήστε τη σε σημείο που να είναι γρήγορη πρόσβαση. Μάθετε πού βρίσκονται τα εργαλεία και ο εξοπλισμός ασφαλείας σας.
  • Χρησιμοποιήστε όλους τους διαθέσιμους πόρους όταν αντιμετωπίζετε μια κατάσταση - για παράδειγμα, τα βαρούλκα και ένα ανεμόπτερο με άγκυρα είναι πολύ ισχυρά, κάτι που μπορεί να σας φανεί χρήσιμο.
  • Σε περίπτωση ατυχήματος, επικοινωνήστε με την εταιρεία ναυλώσεων . Φωτογραφίστε τα πάντα.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ YACHTING.COM: Η σωστή ανάληψη του σκάφους θα σας εξοικονομήσει πολύ χρόνο και κόπο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο μας σχετικά με το πώς να αναλάβετε και να παραδώσετε το σκάφος σας για να μάθετε τι ακριβώς πρέπει να ελέγξετε στο σκάφος σας πριν ξεκινήσετε.

Και τι άλλο πρέπει να κάνετε;

• Εάν πλέετε συχνά σε δύσκολες συνθήκες, αξίζει να αποκτήσετε το δικό σας κιτ – σωσίβια, φορητό ραδιόφωνο VHF, εργαλεία, εφεδρικές γραμμές και χάρτες στους οποίους μπορείτε να βασιστείτε σε κρίσιμες καταστάσεις.
  • Λάβετε ασφάλεια καταθέσεων . Αφαιρεί πολύ άγχος και σας βοηθά πραγματικά να διατηρήσετε την ηρεμία όταν αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα.
  • Παρακολουθήστε ένα μάθημα πρώτων βοηθειών – δεν θα χρειαστεί να καλέσετε για βοήθεια, το οποίο ούτως ή άλλως είναι συνήθως μακριά.
  • Μην ξεχνάτε ποτέ ότι η ευθύνη βαρύνει πάντα τον καπετάνιο .
  • Ό,τι γνωρίζετε ότι πρέπει να γίνει στο σκάφος, είτε πριν είτε κατά τη διάρκεια της διέλευσης, κάντε το. Μπορείτε να σκεφτείτε ένα πρόβλημα που μπορείτε να αποτρέψετε; Αποτρέψτε το. Όταν συμβεί κάτι απροσδόκητο, θα μπορείτε να αντιμετωπίσετε πλήρως το νέο πρόβλημα αντί να αντιμετωπίζετε ένα παλιό πρόβλημα.
  • Εκπαιδευτείτε, εκπαιδευτείτε , προσπαθήστε να σκεφτείτε διάφορες λύσεις σε κρίσιμες καταστάσεις.

Πώς να εντοπίσετε ένα πρόβλημα πριν αποπλεύσετε

Η καταστροφή είναι μια τεράστια επιπλοκή και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες. Υπάρχουν πολλά προειδοποιητικά σημάδια, χάρη στα οποία μπορούμε να προετοιμαστούμε ή ακόμα και να αποτρέψουμε την κατάσταση . Εδώ είναι μερικές συμβουλές από τον Jirka Zindulka .

Γιατί κουμπώνει ο ιστός και πέφτει ο ιστός; Ο κύριος λόγος είναι ο κύλινδρος που φουσκώνει στη Γένοβα. Ή μάλλον ένα λανθασμένα εγκατεστημένο halyard της Γένοβας. Όταν εγκατασταθεί σωστά, ο ιμάντας είναι επαρκώς τεντωμένος και οδηγεί από το επάνω τμήμα του ιστού προς τις πλάκες εξόδου του ιστού και μόνο στη συνέχεια στην τροχαλία του ιστού.

Αρκετά συχνά δεν υπάρχουν ραβδώσεις ιστού και η αυλάκωση οδηγεί κατευθείαν στην στάμπα του ιστού. Αυτό οδηγεί σε περιττό άγχος στο επάνω μπλοκ αυλής. Μετά από αρκετά χρόνια φουσκώματος της Γένοβας, έχει ως αποτέλεσμα να μπλοκάρει. Ειδικά όταν βρίσκεται υπό αυξημένη πίεση κατά τη διάρκεια ισχυρών ανέμων, η Γένοβα σταματάει να φουσκώνει ομαλά και φουσκώνει με μια σπασμωδική κίνηση σταματήστε και ξεκινήστε.

Αυτό φαίνεται σαν να τεντώνεται η γραμμή φουρνίσματος και η Γένοβα δεν κινείται. Όταν τραβάτε ακόμα πιο δυνατά, κάτι χαλαρώνει και η τζένοα κυλά μέσα από μία ή δύο περιστροφές. Όταν φυσάει μόνο ήπιος άνεμος, δεν είναι προφανές, αλλά κατά τη διάρκεια ισχυρών ανέμων το κύμα γίνεται πολύ δύσκολο ή δεν λειτουργεί καθόλου. Κάθε φορά που σταματάει το γούρλισμα, μπλοκάρει το πάνω μέρος του γουναριού της Γένοβας . Καθώς το μπλοκ δεν περιστρέφεται, έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη πίεση στους χαλύβδινους στροφείς στο επάνω τμήμα.

Μετά από αρκετά χρόνια, μεμονωμένες γραμμές χάλυβα αρχίζουν να κουμπώνουν. Έπειτα, μια μέρα, συνήθως ενώ φουσκώνει η Γένοβα με δυνατούς ανέμους, ολόκληρη η ατσαλένια γραμμή στο πάνω μέρος του προστατεύματος κουμπώνει και από το πουθενά ο ιστός πέφτει στο κατάστρωμα. Μερικές φορές συμβαίνει ακόμη και χωρίς τα πανιά, όταν οι ασταθείς θάλασσες και οι δυνάμεις που εργάζονται στο άκρο του ιστού προκαλούν το σπάσιμο της υποβαθμισμένης χαλύβδινης γραμμής .

Σε αυτήν την εικόνα, το σωστά εγκατεστημένο halyard της Genoa βρίσκεται στα αριστερά (από το μπλοκ ανύψωσης halyard προς τον ιστό και μετά στην τροχαλία ιστού). Στην εικόνα στα δεξιά είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη, αλλά εσφαλμένη εγκατάσταση . Το halyard της Genoa τρέχει απευθείας στην τροχαλία ιστού, γεγονός που επιβαρύνει πάρα πολύ το μπλοκ ανύψωσης halyard.

Σωστά εγκατεστημένα γονίδια ανύψωσης (αριστερά) και κακή σχεδίαση (δεξιά) Σωστά εγκαταστημένο genoa halyard (αριστερά) και λάθος εγκατάσταση (δεξιά)

Όταν ταξιδεύετε με τον κινητήρα αναμμένο, χωρίς πανιά, ο ιστός πέφτει προς τα πίσω . Όταν είναι κάτω από πανιά , λόγω της έλξης στα πανιά, το κατάρτι συνήθως πέφτει στο πλάι. Στην περίπτωση της κρουαζιέρας στο Λιπάρι, ο ιστός έπεσε προς τα πίσω. Ο καπετάνιος δεν μπορούσε να αποφύγει την κατάρρευση. Ακόμα δεν είχε βγάλει τη Γένοβα, οπότε δεν μπορούσε να προσέξει ότι η κίνηση του φουσκώματος δεν ήταν συνεχής.

Μπορείτε λοιπόν να προβλέψετε εάν θα πέσει ένας ιστός και να το αποτρέψετε ; Αν συναντήσετε κάτι τέτοιο και διαπιστώσετε ότι δεν μπορείτε να φουσκώσετε τη Γένοβα με δυνατό άνεμο, επειδή το τύμπανο με κυλίνδρους δεν θα στρίψει, τότε μην φουσκώσετε τη Γένοβα . Επίσης, τρυπήστε ή αφαιρέστε το πανί. Συνεχίστε το ταξίδι με μια ξεδιπλωμένη Γένοβα και όταν ταξιδεύετε υπήνεμα και η Γένοβα δεν πλήττεται πια από τον άνεμο, τυλίξτε την προσεκτικά.

Εάν διαθέτετε αγκίστρι, αγκιστρώστε το κάπου γύρω από τα εξαρτήματα αγκύρωσης και τεντώστε το σωστά. Εάν δεν διαθέτετε ιπποδρόμιο ή ακόμα και εφεδρικό ιπποδρόμιο της Γένοβας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν ανελκυστήρα. Αν το forestay χαλάσει , ακόμα κι αν δεν είναι υπό πίεση (αυτό ακριβώς συνέβη σε εμάς όταν πλέουμε προς τις Νήσους Φερόες), το τεντωμένο εφεδρικό ιπποδρόμιο θα κρατήσει τον ιστό και θα σας δώσει χρόνο να πλεύσετε στο πλησιέστερο λιμάνι ή να ασφαλίσετε το κατάρτι με άλλη γραμμή.

Παράμετροι ιστιοπλοΐας

• Σκάφος: Sun Odyssey 439 , έτος κατασκευής: 2012, ύψος ιστού 18,5 m
  • Ημερομηνία: 27 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου 2018

Ιστιοπλοϊκή διαδρομή

Θέλετε επίσης να ζήσετε την εμπειρία της ιστιοπλοΐας κάτω από πιο δύσκολες συνθήκες; Απολαύστε παρόμοιες περιπέτειες στα νερά γύρω από τη Σικελία και τα νησιά του Αιόλου. Δεν έχουν πάρει το όνομά τους από τον Αίολο, τον Έλληνα θεό του ανέμου, για τίποτα.

Η γκάμα των σκαφών μας στην Ιταλία:

Επικοινωνήστε μαζί μας για να λάβετε μια καλή προσφορά

Συχνές ερωτήσεις Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα νησιά του Αιόλου