Reis karmil tuulisel Šotimaal peene suitsuse viski degusteerimisega

Kevadel, paar aastat tagasi, asusime kolme Westerly paadiga Šotimaale sportkruiisile. Reis viis meid läbi Šoti saarte kaunimate paikade ja oli väga võimas kogemus kõigile osalejatele. Tulge meiega kaasa elama!

2012. aasta aprilli teises pooles toimus meie spordikruiis Šotimaal, kus osales kolm Westerly paati pikkusega 36–41 jalga. Reis viis meid läbi Šotimaa saarte kõige vapustavamate paikade ja see oli tõeliselt võimas kogemus kõigile osalejatele. Tulge meiega kaasa elama!

Šotimaal purjetamine on alati võimas kogemus kõigile osalejatele ja see reis veenis meid kõiki, et Šotimaa on uskumatult põnev ja ülekohtuselt tähelepanuta jäetud purjetamispiirkond. Teekond viis meid läbi Šotimaa kõige vapustavamate paikade.

Reis viis meid läbi Šotimaa saarte kõige vapustavamate paikade

Prognoos lubas vihma, vihma ja veel vihma. Vihm vaheldus päikesepaiste ja külma ilmaga, kuid enamasti valitses suurepärane nähtavus, mis pani Šotimaa saarte maalilise ilu ja karmuse tõeliselt silma. Esialgsed nõrgad tuuled andsid teisel poolel teed võimsale põhjatormile, nii et nautisime väljakutsuvat ja väga külma purjetamist.

Asusime teele Šotimaa läänerannikul Obani lähedal asuvast Dunstaffnage'i jahisadamast ja reisi esimesel päeval suundusime Mulli saarel asuvasse Duarti lossi. Ankrusse jäime lahele ja maandusime üle kivise neeme kõrguva lossi alla.

Duarti loss Mulli saarel

Aprilli lõpuks oli loss turistidele juba suletud, nii et jalutasime lihtsalt ringi ja asusime Islay saarele, kus on kaheksa ühelinnase viski tehast. Laupäeval saime osa Laphroaigi, Ardbegi ja Lagavulini piiritusetehaste ringkäigust ning loomulikult viskide degusteerimisest.

200-aastase piiritusetehase külastus on nii põnev kui ka informatiivne. Saime teada, et saare viski on suitsune tänu turba kasutamisele kütusena idandatud odra kuivatamisel. Ardbegi piiritusetehases muutis ringkäigu veelgi meeldivamaks suurepärane giid.

Distillery Ardbeg

Kogu tuur oli nagu omamoodi kabaree. Giid oli täiesti lõbus ja tema demonstratsioonid, mis selgitasid selgelt kogu viski tootmisprotsessi, olid mõnikord isegi ohtlikud. Näiteks kui ta süütas puitruumis puhuriga turba.

Iga ekskursiooni lõpus degusteeriti erinevaid kohalikke viskisid, selgitades nende erinevusi. Islay saarel on 3500 elanikku ja igal aastal eksporditakse umbes 15 miljonit liitrit ühelinnase viskit.

Turvas on tüüpiline viskitootmise osa

Laupäeva õhtul purjetasime tõusu ajal Islayst ja suundusime Mulli saare poole väikesele Iona saarele, kus asub Šotimaa vanim klooster. Aastal 563 maabus iiri munk Columba just sellel saarel ja hakkas levitama kristlust.

Iidne benediktiini klooster on täielikult renoveeritud ja sellel on tõeliselt maagiline atmosfäär, väikese saare kohal kõrguv kirikutorn, mis paistab üsna kaugelt. Kloostris elavad usklikud kogukonnad on pärit kõigist maailma nurkadest. Muidugi ei saa unustada, et Ionas elab ka ühesarviline lammas, keda kutsutakse Kaljukitseks.

Iidne benediktiini klooster Iona saarel

Purjetasime Ionast põhja poole Basalt kaheksanurksete sammastega Staffa saarele ja sealt edasi Treshnishi saartele hülgeid vaatama. Ööseks jätkasime oma reisi Atlandi ookeanile St. Kilda suunas. See väike saar asub Välis-Hebriididest 50 meremiili kaugusel läänes ja seda on mitu tuhat aastat elanud linnujahi, kalapüügi, põllumajanduse ja lambakasvatusega tegelev kogukond.

Sealsed mehed püüdsid linde kõrgetel kaljunukkidel, ronides neile paljajalu ja sajandite jooksul on nende varbad suuremaks kasvanud, et väikestel kaljuservadel paremini seista. Darwinile meeldiks seal mitu korda :-)

St Kilda saar

St. Kilda saar on esimene maailmapärandi nimistus Šotimaal ja iga šotlane, kellele ütlete, et olite Kildal, vaatab teid kui eriti palju reisinud meest :-) See väike saar jättis meile tõesti mulje ja on sügavalt meelestatud. meie mällu kantud.

Väikesed poolringis seisvad majad, murukatustega kivist varjualused, rauaaegsed lambad, kaks korda tavalisest suuremad hiired, järsud kaljud, tuhanded linnud – see kõik viib teid tagasi ammu läinud aegadesse. Aeg tundub siin kulgevat hoopis teisiti. Omamoodi aeglasem.

Kildas tundsime terrorismivastase võitluse tagajärgi. Giidist olime lugenud, et saarel on väike restoran ja seega uurisime saare hooldaja käest, kus see asub.

Ta ütles meile, et see oli turistidele suletud, kuna see asub sõjaväehoones. Kuna on oht, et turist laseb sõjaväebaasi hävitamiseks restorani õhku, ei saa turistid sinna enam minna. Selle tulemusena me terrorismivastase sõja tõttu pubisse ei pääsenud.

Kildast sõitsime üle öö Välis-Hebriididele, Lewise ja Harrise saartele. Selge, külm (nulli ümber) ja vastutuulega. Öine reis vastutuult, mootoril ja väikese grootpurjega oli küllalt katsumusterohke, kuid öiseid valveid autasustasid terve öö taevas uskumatult eredalt põlenud virmalised.

Rohelised välgud jooksid üle kogu põhjataeva nagu lasershow. Hiljem rääkisid kohalikud meile, et aprilli lõpus on nii võimas aurora väga ebatavaline. Nii et meil vedas.

Lewise ja Harrise saared

Terve järgmise päeva looklesime enamjaolt Hebriidide pealinna Stornoway poole, kuhu hilisõhtul maandusime. Järgmisel päeval sõitsime kohaliku bussiga, et tutvuda saarega ja külastada keldi seisvaid kive Callanishis, mille vanus on hinnanguliselt 5000 aastat.

Kividel on uskumatult maagiline atmosfäär ja iga koht kiirgab erinevat energiat. Keskse kõrgeima kivi ümber ehitatud kiviring toimib energiavõimendusena. Siit läksime edasi ühte rauaaegsesse külla.

Keldi seisvad kivid callanishi keeles

See küla oli peidetud liivaluidete alla, kuid osa sellest paljastus umbes 16 aastat tagasi eriti tugeva tormi ajal. Huvitav on näha, kuidas inimesed elasid siin tuhandeid aastaid tagasi ja kui ilus on laht, mille nad oma elu elamiseks valisid.

Järgmiseks päevaks ennustati NW 40-50 sõlme. Ideaalsed tingimused Skye saarele purjetamiseks. Purjetasime koidikul Stornowayst välja, kasutades ainult suurt Genova purje. Järk-järgult vähendasime selle väga väikeseks genoaks. Tuul puhus 35-50 sõlme, nii et nautisime imelist purjetamist.

Keegi teine ei purjetanud, ainult meie kolm paati väikese esipurje all Skye saarele. Läbisime seitsekümmend miili 10 tunniga. See oli soliidne ja meeliülendav esitus. Skye saarel võiksime oma nõudlikku reisitempot leevendada ja asuda nautima sadamapubide mugavust, mille vahele võib aeg-ajalt ka saarelossi külastada.

Loch Alshi fjordis külastasime Eilean Donani väikest saarelossi. Seda maalilist lossi võib näha peaaegu igas Šotimaal filmitud ajaloolises filmis. Ankrusse jäime otse selle ette, andes sellele kiireks maandumiseks peaosa. Õhtul sõitsime mööda Skyet lõunasse ja maandusime öösel Mallaigi uues jahisadamas.

Dunvegani loss

Jahisadam oli tegelikult nii uus, et jõudsime hommikul selle pidulikule avamisele. Võtsime sellest fanfaarist osa, seejärel tankisime kõik oma paadid. Kütuse eest makstes teatas tüüp tanklas, et Tobermorys on suur pidu, kuhu me suundume. Meil oli, mida oodata.

Kahjuks juhtusin pärast merele asumist seda meeskonnale mainima ja kõik nad tahtsid otse Tobermorysse sõita. Kuid kapteni volituste jõul hääletasin nad üle ja kõigepealt purjetasime kaunisse Moidarti fjordi.

Fjordi sissepääsu juures on üsna raske liigelda, kuid tasu selle eest on fjordi lõpus asuv vana loss Tioram. Maabusime lossi varemete juures, mida selle omanik pole suutnud taastada, sest riigiasutus Historic Scotland on tal selle keelanud. Omanik peab lossi hoidma lagunenud varemetes, et see säiliks samasugusena, nagu see on olnud viimase kahesaja aasta jooksul.

Vana Tiorami loss fjordi lõpus

Lossi värava juures on suur silt "Ära sisene". Neile, kes otsustavad seda ignoreerida ja sisse minna, ripub aga seinal kõvakübar, mis kaitseb teid, kui teile midagi pähe peaks kukkuma. Ja lossi sees on seintel redelid, et müüridel ronimine oleks vähem ohtlik. See on päris hämmastav lähenemine neile, kes reegleid eiravad.

Õhtuks jõudsime Mulli saare pealinna Tobermorysse. Kesköö paiku kohale jõudes oli festival, millest meile räägiti, täies hoos. Kõik baarid olid täis, nii et me ei suutnud välja sõita ja oma imelisele reisile paar jooki juua.

Maaliline Tobermory linn

Lõppkokkuvõttes oli see kõigi meeskondade jaoks kõige nõudlikum öövalve. Eriti ohtlikuks kombinatsiooniks osutus liigne alkohol ja armunud kohalikud naised. Koidikul naasime kurnatuna paati, kartes, et meid tabab sadamas merehaigus.

Viimasel päeval lihtsalt lõõgastusime, taastusime eelmisest õhtust ja purjetasime tagasi alguspunkti, Dunstaffnage jahisadamasse. Reis oli lõpusirgel, mis oli olnud väga külm, nõudlik, aga ka ilus. Mõned inimesed said aru, et seda tüüpi purjetamine pole nende jaoks, kuid teised teevad kindlasti midagi sellist uuesti.

Igal aastal eksporditakse umbes 15 miljonit liitrit ühelinnase viskit

Autor: Jiří Zindulka

Šotimaal asuvaid paate meie otsingust ei leia ja neid on saadaval ainult piiratud koguses. Kui plaanite omal käel Šotimaale reisida, võtke ühendust otse meie spetsialistiga.

Pange tähele, et Šotimaa purjed tuleb paremini ette planeerida ja tavaliselt on saadaval vaid piiratud arv paate ja kuupäevi.